هفت‌‌برکه – گریشنا: مسابقات آزاد ریتد شطرنج با حضور ۵۰ شطرنج‌باز از شهرستان‌های استان فارس آغاز شد.

به گزارش گریشنا روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۰ و ۱۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ سالن کتابخانه آبشار اندیشه میزبان شطرنج بازانی از شهرستان‌های استان فارس بود.  این مسابقات به روش سویسی و در ۹ دور برگزار می‌شود. سه دور مسابقات صبح  پنجشنبه و سه دور عصر پنجشنبه برگزار شد. صبح جمعه با برگزاری سه دور نهایی برگزیدگان این مسابقات مشخص خواهد شد.

این مسابقات به صورت آزاد برگزار می‌شود و شطرنج‌بازانی از سنین مختلف در آن حضور دارند. ۷۴ نفر برای حضور در این مسابقات نام‌نویسی کرده بودند که در روز پنجشنبه ۵۰ نفر با نشستن پشت میز مسابقات خود را آغاز کردند.

کشفی دبیر شهرستان‌های هیات شطرنج استان فارس با تشکر از هیات گراش گفت: «در سال ۱۳۹۹ سعی می‌کنیم مسابقات منظمی در شهرستان‌های جنوب فارس داشته باشیم و این ورزش فکری را گسترش دهیم.»

مهدی زمانی رییس هیات شطرنج گراش گفت: «این مسابقات به مناسبت ۱۱ بهمن روز گراش برگزار می‌شود. یکی از انگیزه‌های ما از میزبانی مسابقات حضور دوستان از شهرستان‌های استان فارس در گراش و دیدن شهر گراش بود.»

نصرالله نادرپور مدیر عینک‌سازی بهراد حامی اصلی برگزاری مسابقات است. نادرپور گفت: «من خودم به صورت آماتور شطرنج بازی می‌کنم و تلاش ما این بود که گام کوچکی برای گسترش این بازی فکری ولی مهیج در شهر گراش برداریم. خوشحالم که از این مسابقات استقبال خوبی شد و امیدواریم میزبان شایسته‌ای باشیم.»

13981110 Shatranj 3