بستن

هنرمندان صدا در گریش‌بانگ به یاد حسین آهی

هفت‌برکه گریشنا: دومین جشنواره گریش‌بانگ را چهار استاد دوبله و گویندگی داوری می‌کنند. این دوره از جشنواره به یادبود حسین آهی، شاعر و گوینده رادیو، اختصاص دارد که مردادماه ۱۳۹۸ رخت از جهان برکشید.

به گزارش هفت‌برکه، دبیرخانه دومین جشنواره دوبله و تولیدات گریش‌بانگ، هیات داوران این دوره را معرفی کرد: داوود نماینده، صادق رحمانی، میلاد نورانی و کیوان عسکری. محمدعلی شامحمدی، تهیه‌کننده‌ی این جشنواره، گفت: «هیات داوران این دوره بر اساس تخصص هر کدام در بخش‌های مختلف جشنواره انتخاب شده‌اند، و حضور این افراد قطعا به غنای جشنواره خواهد افزود.»

شامحمدی در مورد تقدیم این دوره از جشنواره به حسین آهی نیز گفت: «مرحوم آهی بی‌دریغ به ادبیات و رادیو خدمت کرد. او شاعر، پژوهشگر، برنامه‌ساز و مجری رادیو در سال‌های متمادی بود و برنامه‌هایی چون «با کاروان شعر و موسیقی» و «تماشاگه راز» با نام او گره خورده است.» (صحفه آهی در ویکیپدیا).

معرفی اجمالی داوران

داوود نماینده از پیشکسوتان دوبله ایران است و بیش از ۵۰ سال سابقه‌ی گویندگی دارد. او از سال ۱۳۴۷ وارد رادیو ملی ایران شده است.

یکی از مشهورترین آثار او، دوبله‌ی مستند «سیاره زمین» است. (صفحه‌ی او در ویکیپدیا). محمدصادق رحمانیان که به صادق رحمانی معروف است، بیش از بیست و دو سال سابقه‌ی کار رادیویی دارد که هفده سال آن به مدیریت بخش‌های مختلف رادیو گذشته است. مهم‌ترین مسئولیت او مدیریت رادیو سراسری فرهنگ (شبکه دو رادیو سراسری) به مدت پنج سال است. میلاد نورانی متولد مشهد، سال‌هاست به عنوان مدیر، مجری، برنامه‌ساز و گوینده در رادیو هشت فعالیت داشته است. کیوان عسکری متولد تهران، دوبلور و مدرس فن بیان، صداسازی و دوبلاژ در دانشکده خبر و آموزشگاه‌های تهران، شیراز، کرج و گراش است. او چندین دوره‌ی آموزشی در آموزشگاه هنرهای نمایشی هفت‌برکه گراش نیز برگزار کرده است، و از مدیران گروه دوبله گلوری است.

کارگاه‌های جشنواره

محمد رستم‌پور، دبیر جشنواره، پس از معرفی هیات داوران جشنواره افزود: «ما از حضور هر کدام از داوران استفاده می‌کنیم تا یک کارگاه آموزشی برای علاقه‌مندان نیز برگزار کنند تا عملا یک دوره‌ی آموزش دوبله و گویندگی نیز در جشنواره گریش‌بانگ برگزار شده باشد.»

صادق رحمانی کارگاه «رادیو و فضای مجازی» را روز پنجشنبه ۱۰ بهمن‌ماه ۹۸ ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱ صبح برگزار می‌کند. بعد از او، میلاد نورانی کارگاه «تکنولوژی ارتباط با مضامین» را از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۳ برگزار می‌کند. روز بعد، یعنی جمعه ۱۱ بهمن، کیوان عسکری کارگاه «صداسازی در دوبلاژ» را در ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱ برگزار می‌کند. و در نهایت، کارگاه استاد داوود نماینده با عنوان «ارتباط با شنونده در رادیو» در ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۳ برگزار می‌شود.

به گفته دبیر جشنواره، تمام کارگاه‌ها در محل جشنواره، یعنی در گالری سینما فرهنگ گراش، برگزار می‌شود. شرکت در آنها برای کسانی که آثارشان در جشنواره پذیرفته شده، رایگان است. هزینه‌ی شرکت برای دیگر علاقه‌مندان، برای هر کارگاه بیست هزار تومان است که

این چهار استاد دوبله و گویندگی، ۹۸ اثر از ۸۲ شرکت‌کننده را در چهار بخش دوبله، گویندگی، پادکست و مجری‌گری در دومین جشنواره گریش‌بانگ داوری می‌کنند. این جشنواره در روزهای پنجشنبه و جمعه، ۱۰ و ۱۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، در سینما فرهنگ گراش برگزار می‌شود، و برنامه‌های جشنواره همانطور که پیش از این ذکر شده، از صبح پنج‌شنبه با کارگاه استاد رحمانی شروع خواهد شد. پذیرش جشنواره از ساعت ۹ صبح شروع می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top