بستن

صبح جمعه: وداع گراشی‌ها با شهدای پرواز ۷۵۲

هفت‌برکه – گریشنا: مراسم تشییع و خاکسپاری شهیدان سارا و صبا سعادت صبح جمعه ۲۷ دی‌ماه در گراش برگزار می‌شود.

به گزارش گریشنا صبح پنجشنبه پیکر سارا و صبا سعادت از کشته شدگان شهدای هواپیمای اوکراینی از طریق فرودگان لار به گراش منتقل شد. پنجشنبه ۲۶ دی‌ماه جلسه‌ای در فرمانداری برای هماهنگی مراسم تدفین و تشییع برگزار شد. بر اساس اعلامیه بنیاد شهید جان‌باختگان ایرانی سانحه هواپیمای اوکراینی در حکم «شهید» محسوب می‌شوند و در گلزار شهدا دفن خواهند.

مراسم تشییع ساعت ۹:۳۰ صبح جمعه از تکیه شهدا (روبه‌روی بوستان لاله) در مرکز شهر گراش به سمت گلزار شهدا انجام خواهد شد. بعد از برگزاری مراسم خاکسپاری، نماز جمعه در حسینیه اعظم برگزار خواهد شد.

مراسم خاکسپاری دکتر شکوفه چوپان‌نژاد مادر سارا و صبا امروز پنجشنبه در نجف‌آباد اصفهان برگزار می‌شود. خانواده سعادت درخواست کرده‌اند که تابوت دکتر چوپان‌نژاد نیز به صورت نمادین در گراش نیز تشییع شود.

مجلس یادبود و فاتحه‌خوانی درگذشتگان عصر شنبه و صبح و عصر یکشنبه در مسجد ولی‌عصر(عج) گراش واقع در روبه‌روی بوستان لاله برگزار می‌شود. 

سارا سعادت، صبا سعادت فرزندان و دکتر شکوفه چوپان‌نژاد همسر دکتر عباس سعادت بودند. این سه نفر از جمله ۱۷۹ مسافری بودند که هواپیما آن‌ها در اثر شلیک صبح چهارشنبه ۱۸ تیرماه ۱۳۹۸ در اثر خطای انسانی و شلیک پدافند سپاه سقوط کرد. 

به گزارش هفت برکه، صبح امروز پنجشنبه بیست و ششم دیماه ۹۸ بعد از ورود پیکر شهیدان سارا و صبا سعادت به فرودگاه لار جلسه‌ای در فرمانداری برای تشییع این شهید با حضور حداکثری مسئولین شهرستان گراش برگزار شد.
اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش ضمن تسلیت به خانواده سعادت گفت: «جا دارد عذرخواهی کنم از این خانواده عزیز بابت اشتباهی که صورت گرفت و این حادثه بسیار سخت و سهمگین برای ملت، کشور، رهبر و خانواده‌های داغدار بوجود آمد. آن چیزی که مسلم است این است که همه انسان‌های آزاده و پاک ملت ایران از این حادثه دلخراش بسیار ناراحت هستند، حادثه‌ای که مقصر اصلی آن دولت جنایتکار آمریکا است، شرایط جنگی که پس از شهادت سردار سلیمانی برای کشور بوجود آمد باعث این اشتباه شد، قطعا همانطور که مسئولین بلندپایه نظام مطرح کردند این موضوع با دقت تمام بررسی خواهد شد و مسببین آن‌ها برخورد خواهد شد.»
فرماندار شهرستان گراش با بیان اینکه این اتفاقات نباید بهانه‌ای برای تضیعف نیروهای مسلح شود افزود: «اما آن چیزی که وظیفه ما است این است که گرامی بداریم و بازماندگان را تکریم کنیم، گاهی اوقات در شرایط جنگی ناخواسته این اتفاقات رخ می‌دهد، در مواردی در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی گاهی این اتفاقات رخ می‌داد و رزمندگان ما توسط نیروهای خودی به شهادت می‌رسیدند که این ناشی از آن شرایط جنگی و علت اصلی است که باید مدنظر قرار دهیم. نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشیم این است که این قضیه بهانه‌ای نشود که نیروهای مسلح را تضعیف کنیم، ما به سپاه، نیروهای انتظامی، بسیج و همه نیروها هم قبلا نیاز داشتیم و هم امروز نیاز داشتیم. این‌ها در راستای حفط امنیت، آسایش و دفاع از حریم کشور تلاش می‌کنند. خدایی نکرده در دام دشمن نیفتیم.»
فرودی با اشاره به اینکه برای مراسم تشییع تمام امکانات اداری در اختیار خانواده سعادت است اظهار داشت: «ما حاضر هستیم تمام امکانات اداری شهرستان را در اختیار خانواده سعادت قرار دهیم و مراسم باشکوهی هر طور که خودشان می‌خواهند برگزار کنیم. پیش‌بینی می‌شود که جمعیت زیادی بیایند و ان شاالله مسیر درستی انتخاب شود و تشییع جنازه فردا منجر به حادثه دیگری نشود. مراسم در کمال شکوه، عظمت و امنیت برگزار شود.»
فرماندار شهرستان گراش در پایان پیشنهاد نامگذاری خیابانی به نام سردار شهید قاسم سلیمانی و شهیدان سارا و صبا سعادت را به شهرداری گراش داد.
حجت الاسلام و المسلمین بخشایش‌پور، امام جمعه شهر گراش، با بیان اینکه این مسئله امر سنگینی است گفت: «کشور در یک ماه اخیر دچار یکسری ناملایمات و غم‌هایی از جریان شهادت دلاور مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و دیگر همرزمانش شده است، اتفاقاتی که در جریان تشییع پیکر مطهرشان ایجاد شد، تصادف با اتوبوس و این اتفاق غیرعمد و خطای انسانی که شدیدا همه را نگران کرده است.»
امام جمعه شهر گراش در ادامه اظهار داشت:‌ «یک لبخند و تبسمی بعد از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی بر لبان ملت نشست که به تعبیر حضرت آقا ما هم یک سیلی هر چند آقا فرموندند یک سیلی معمولی ولی انصافا یک سیلی محکم به آمریکای جنایتکار زده شد. پیامی که ستاد کل منتشر کرد و حضرت آقا فرموندند به مردم واقعیت را بگوید و عزیزان ما هم همین کار را کردند. قرار نیست کسی را مقصر کنیم جز آمریکای جنایتکار که باعث همه این اتفاقات است و وضعیت را در حالت جنگی قرار داده بود و چاره‌ای جز این حالت آماده باش و صیانت از جان ملت نبود و قطعا مقصر اصلی استکبار است.»
محمدباقر بخشایش‌پور در پایان خاطرنشان ساخت: «نمی‌دانم چه حکمتی دارد که همه در جریان هواپیمای ایرباس که آمریکای جنایتکار زد و همین در این هواپیما گراش سهم دارد، واقعا ابراز همدردی می‌کنیم با بازماندگان این عزیزان. در این جریان سواستفاده‌هایی شد و یک موج ایجاد کردند بر علیه نظام و برخی از خانواده‌ها که انصافا حق ناراحت شدن هم دارند فریب خوردند و در فضای مجازی حرفایی زدند ولی اهل بصریت و آن‌هایی که به معنای واقعی کلمه عاقلند خود را در برابر تقدیر الهی تسلیم دانستند.»‍
دکتر مهدی محسن‌زاده که به عنوان نماینده خانواده سعادت در جلسه حضور داشت، با اعلام زمان تشییع گفت: «دکتر سعادت در حال حاضر در اصفهان برای مراسم تشییع همسرشان حضور دارند و آخر شب به گراش می‌رسند، مراسم تشییع شهیدان سارا و صبا سعادت فردا ساعت ۹:۳۰ دقیقه برگزار می‌شود و تنها خواسته خانواده سعادت این است که در مراسم تشییع یادبود مادر این دو شهید نیز انجام شود و تابوتی به صرت نمادین برایشان در نظر گرفته شود. دکتر شکوفه چوپان‌نژاد مادر سارا و صبا سعادت همیشه همراه دختران خود بود و می‌خواهیم در مراسم تشییع نیز اینگونه باشد و این تنها خواسته خانواده سعادت برای مراسم است.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top