هفت‌برکه – گریشنا: برخلاف دو دوره قبل این بار جعفرپور به همراه لشکری از هواداران در نخستین روز برای ثبت‌نام انتخابات مجلس حضور پیدا کرد.

13980910 Jafarpoor Majles

بین نماینده و کاندیدا فرق وجود دارد

 ساعت ۱۶ نخستین روز ثبت‌نام حدود ۳۰۰ نفر از هواداران نماینده مجلس از شهر لار و دیگر نقاط حوزه انتخابیه وارد فرمانداری لارستان شدند. جعفرپور با این حرکت نشان داد با وجود همه‌ی انتقادات و اعلام آمادگی رقبای دیگر، این بار هم آماده‌ی یک رقابت انتخاباتی داغ است. بعد از ثبت‌نام خبرنگار گریشنا از او پرسید آیا این کار یک تخلف انتخاباتی نیست؟. جعفرپور گفت: «من نماینده فعلی هستم و بین کسی که نماینده هست و کسی که کاندیداست، فرقی وجود دارد. این یک کار نمایشی نیست و می‌خواهیم بگویم که همه شهرستان‌های لار، گراش، اوز، خنج با نماینده فعلی نه کاندیدا همراهی می‌کنند. اگر امروز هم ثبت نام نمی‎کردم و فردا می‎آمدم شما ایراد نمیگرفتید، این انتقاد را قبول ندارم و میخواهیم نشان دهم به عنوان یک نماینده در گذشته این حمایت‌ها را به دنبال داشته‌ام.»

جمشید جعفرپور، نماینده شهرستان‌های لار، خنج، گراش و اوز در مجالس نهم و دهم است.او در دو مقطع ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس را بر عهده داشته است و نخستین نماینده این حوزه انتخابیه است که تا حد ریاست کمیسیون پیش رفته است. 

جعفرپور متولد ۱۳۴۲ در شهر لار است. او از سال ۱۳۶۱ برای ادامه تحصیل به تهران رفت. بعد از لیسانس و فوق لیسانس در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی از سال ۱۳۷۰ تا ۷۵ در دانشگاه تهران، دانشکده الهیات در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی مشغول تحصیل بود. جعفرپور از سال ۷۶ تا کنون عضو هیات عملی دانشگاه خوارزمی فعلی یا همان تربیت معلم سابق است. 

با افتخار اصول‌گرا هستم و به ائتلاف اصولگرایان پایبندم

برخلاف نامزدها دیگر که تاکید چندانی بر جناج سیاسی خود ندارند. جعفرپور در این دو دوره‌ها بارها بر اصولگرایی خود تاکید کرده است. او در روز ثبت‌نام نیز گفت: «همیشه با افتخار اعلام کرده‌ام که اصولگرا هستم و در همین مجلس عضو  شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان هستم. البته لازم می‌دانم اصولگرایی را از دید خودم توضیح دهم. اصولگرایی از دید من چند ضلع دارد و آن اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌هایی که در این نظام وجود دارد، اعتقاد به همه اصول قانون اساسی و اعتقاد اصل ولایت فقیه که ستون فقرات نظام و قانون اساسی است و چهارمین ضلع اعتقاد به شخص ولایت فقیه است. این را توضیح دادم که بگویم عده‌ای هستند که می‌گویند ما معتقد به ولایت فقیه هستیم ولی در مصداق و شخصش ممکن است دیدگاه دیگری داشته باشیم. در این سال‌های ثابت شد که بهترین و مطمئن ترین راه برای پیشرفت و عبور از مخاطرات تکیه بر اصل ولایت فقیه و بهترین شخص هم شخص رهبری هستند.»

با توجه به احتمال حضور علاالدین بروجردی تکلیف نامزد اصول‌گرایان در حوزه انتخابیه چگونه مشخص خواهد شد: «گروه‌های اصولگرا تلاش‌شان بر این است که کارآمدتر در مجلس بعدی ظاهر شوند، سازکار ائتلاف در لارستان تشکیل شده است وهمراهی خودم را برای ائتلاف اعلام می‌کنم و ان شاالله هر فرد اصولگرای دیگری هم که حضور پیدا می کند به این اصول پایبند باشد.»

به گراش دعوت نشده‌ام

آخرین حضور جعفرپور در یک جلسه مردمی در شهرستان گراش به نماز جمعه ۷ سال پیش بر می‌گردد. او در پاسخ به گریشنا گفت: «هر جا که دعوت شده است از من حضور پیدا کرده‌ام و نشده جایی دعوت شوم و جاضر نشوم، البته در جلسات رسمی مثل شورای اداری گراش و بخش‌ها زیاد حضور پیدا کرده ام و برای این حضور و دیدار با مردم اگر دعوت می‌شدم حتما حضور پیدا می کردم. و این را باید دید چرا دعوتی نشده است که حضور پیدا کنم.»

گلایه دیگر از جعفرپور ارتباط کم با رسانه‌های محلی است. آخرین نشست خبری نماینده مربوط به سه سال پیش است. او در پاسخ گفت: «تعامل از باب تفاعل و یک امر دو طرفه است،باید پیگیری شود و ابایی از تعامل با رسانه ندارم و استقبال هم می‌کنم. این ارتباط و تعامل با رسانه‌های ملی وحود دارد و با رسانه‌های محلی هم می‌تواند باشد.»

Jafarpoor1 1

برای تکمیل کارهای ناتمام آمده‌ام

جعفرپور در مورد دلیل سومین حضور خود در انتخابات گفت: «همان دلیل‌هایی که در سال ۹۰ باعث شد به صحنه بیایم کماکان پابرجاست. برای حفظ و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی، حفظ و حراست از اصل ارزشمند ولایت فقیه و ولی فقیه که افتخار دارم پیرو او باشم بازهم احساس مسئولیت کردم و همچنین برای ادامه کارهای ناتمامی که در دوره فعلی داشتیم و با درصدهای مختلفی پیشرفت داشت  در این عرصه قدم گذاشتم تا آن‌ها را به سرانجام برسانم. مطیع و تابع رای مردم هستم.»

جعفرپور در مورد مهمترین طرح‌های ناتمام خود گفت: «منطقه ویژه اقتصادی لارستان بعد از حدود ۵ سال پیگیری در مجلس به تصویب رسیده که منتظر رای شورای نگهبان هستیم که به طور طبیعی انجام می‌شود. اما مهم ترین بخش اجرایی کردن مصوبه است که همه ما این احساس را داریم که اشتغال‌زایی جز جهادهای بزرگ زمانه است. تحصیلکرده‌های هر خانواده‌ها چشم انتظار فضایی هستند برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی که اگر این بخش راه اندازی شود اشتغال زایی وسیعی خواهد داشت که باید در دور بعد به سرانجام برسد.همچنین دانشگاه فرهنگیان که در مراحل آخر است، مجتمع آموزش عالی که در دوره خود ما پایه گذاری شده بود به سمت دانشگاه شدن باید پیش برود و دانشکده علوم پزشکی را تلاش کرده ایم تا به سمت دانشگاه شدن برود و همه این‌ها میطلبد فردی باشد که از تمام موارد آگاه است تا بتواند پیگیری کند.»

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، از مجلس نهم راضی‌تر از مجلس دهم است:‌«مجلس فراز و نشیب‌هایی دارد که به نظرم مجلس نهم مجلس کارآمدتری بود تا مجلس فعلی و دلیلش این بود که تصمیمات قاطع‌تر و انقلابی‌تری در آن گرفته می‎شد، اما به دلیل نوع ترکیبی که مجلس فعلی دارد و تقریبا دیدگاه مختلف به یک نقطه برابری رسیده‌اند تصمیم گیری‌ها سخت و غیرقابل پیش‌بینی می‌شود.»

Jafarpoor1 3

وحدت و توسعه اقتصادی

نماینده مردم در مجلس در مورد شعار خود برای این دوره گفت: «برای این دوره همان وحدت و همدلی که در دوره قبل گفتم را مد نظر دارم و ان شاالله وحدت و همدلی و توسعه منطقه را خواهیم داشت. وحدت در مناطق، وحدت در مذاهب و هم وحدت در منطقه بین فکرهای مختلف. این دوره هم همان هست به اضافه شرایط اقتصادی که پیش آمده است در واقع اولویت دومی برای ما ایجاد کرده است و بحث توسعه منطقه‌ای هم به بحث وحدت اضافه شده است .»

جعفرپور در پیش‌بینی مشارکت مردم گفت: «امید داریم که مردم در این دوره حضور فعال داشته باشند، یکسری شرایط اجتماعی و اقتصادی پیش آمده است و ممکن است تاثیرات منفی در حضور بگذارد اما مردم ما ثابت کرده‌اند که علی‌رغم آن نقدها و انتقادات به حقی که به عملکرد دارند اگر وقتش شود فارغ از این گله‌‌ها می‌آیند و حضور خود را ثابت می‌کند و من بنا بر تجربه چهل ساله معتقدم که مردم حضور پررنگی خواهند داشت.»

جعفرپور در پاسخ به خبرنگار آفتاب لارستان در مورد چالش‌های اصلی منطقه گفت: «بحث توسعه نیافتگی اقتصادی منطقه چالش مهمی است که با آن مواجه هستیم، به لحاظ اجتماعی هم چالش‌های زیادی داریم که من به صورت کل عرض می‌کنم و هر کدام از اینا قابل تجزیه و تفکیک به عناوین تخصصی‌تر هستند. به لحاظ فرهنگی هم فکر کنم با اینکه مردم لارستان به لحاظ فرهنگی مردم با فرهنگ و متدینی هستند باز به توسعه و تعالی نیاز دارد.»

Jafarpoor

نماینده مجلس دهم در مورد اعتراضات بنزینی گفت: «اعتراض با شررات فرق دارد، قطعا اعتراض حق مردم است و مردم خواستند نارضایتی خود را از یک تصمیم که متاسفانه در اجرا با بی تدبیری و بدون مدیریت اعمال شد نشان دهند. مجلس در جریان افزایش قیمت بنزین نبود و اتفاقا چند ماه پیش در ماه های اولیه سال ۹۸ دولت تلاش کرد که از مجلس تاییدیه بگیرد که با نظر منفی مجلس در جلسه غیر علنی مواجه شد و اگر قبل از اجرا شدن به مجلس می آمد مجلس نظر منفی داشت.»

جعفرپور از حامیان طرح شفافیت نمایندگان است و در این مورد گفت: «در همه موارد به آن رای مثب دادم، حتی زمانی که رای نیاورد به هیات رئیسه اعلام کردم که علی‌رغم این‌که رای نیاورده ولی آرای من را اعلام کنید.»

 

Jafarpoor1 2