هفت‌برکه – گریشنا: آیین گشایش هفتمین سوگواره عکس عاشورایی شهرستان گراش صبح دیروز دوم مهرماه با حضور علاقه‌مندان به هنر عکاسی و هنرمندان انجمن فیلم و عکس در نگارخانه آبشار اندیشه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، مهدی آیینه‌افروز، رییس این اداره، در آیین گشایش این سوگواره گفت: «برگزاری هفت دوره از سوگواره عکس عاشورایی، تجربه‌ی باارزشی برای استانی کردن این رخداد هنری است.»

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «جای سپاس و قدردانی از هنرمندانی است که بدون هیچ چشم‌داشتی، توانسته‌اند هفت دوره‌ی متوالی سوگواره عکس عاشورایی را به نحو شایسته‌ای برگزار کنند. برگزاری هفت دوره از این رویداد هنری، تجربه‌ی باارزشی است تا بتوانیم در گستره‌ی استانی، میزبان دیگر هنرمندان برجسته‌ی استانی نیز باشیم.»

مجید افشار، دبیر هفتمین سوگواره عکس عاشورایی، طی گزارشی اظهار داشت: «سوگواره در دو بخش اینستاگرام و آزاد و همچنین بخش ویژه «کوچه پس‌کوچه‌های محرم» برگزار گردید، که در بخش اینستاگرام ۲۶۱ اثر، در بخش آزاد ۳۴۵ اثر و در بخش ویژه ۱۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد. از این میان، ۷۰ عکس در بخش اینستاگرام، ۴۶ عکس در بخش آزاد و ۶ عکس در بخش ویژه به صورت غیررقابتی به نمایشگاه راه یافتند.»

دبیر جشنواره همچنین بیان کرد: «از زیبایی‌های این دوره از سوگواره، حضور جوانانی است که برای نخستین بار به سوگواره اثر ارسال کردند و آثار آنان به نمایشگاه راه یافت.» وی اظهار امیدواری کرد در دوره‌های بعدی، شاهد حضور عکاسان باتجربه‌ی استانی نیز باشیم.

پس از گزارش دبیر، نمایشگاه هفتمین سوگواره عکس عاشورایی گراش جهت بازدید علاقه‌مندان به صورت رسمی افتتاح شد.

هنردوستان و عاشقان امام حسین(ع) می‌توانند از دوم تا ششم آبان ۹۸ از ساعت ۱۶ الی ۲۱ از آثار ارایه شده در نگارخانه آبشار اندیشه بازدید کنند.

13980802 Sogvareh 7 11