هفت‌برکه – گریشنا: به مناسبت هفته تربیت بدنی، بیست و هفتم مهرماه الی سوم آبان‌ماه، خبرنگار گربشنا به سراغ هیات‌های ورزشی فعال گراش رفته است تا گزارش از عملکرد، برنامه‌ها و اهداف آنها تهیه کند. در این گزارش به هیات تنیس روی میز شهرستان گراش پرداخته شده است.

مرتضی موغلی، رئیس هیات تنیس روی میز شهرستان گراش، در خصوص عملکرد یک‌ساله این هیات گفت: «اگر این یکسال را از هفته تربیت بدنی سال ۹۷ تا امسال در نظر بگیریم، هیات تنیس روی میز شهرستان گراش ۱۲ دوره اعزام استانی برای دختران و ۲۲ دوره اعزام استانی برای پسران داشتیم که نفرات اعزامی دختران ۴۷ نفر و ۱۷۲ بازیکن هم در بخش پسران به مسابقات استانی اعزام شده‌اند. مجموعا در مسابقات استانی شش مدال طلا، هشت مدال نقره و ۱۲ برنز برای پسران و سه مدال طلا، دو نقره و سه برنز هم در بخش دختران کسب شده است. از ۴۷ نفر بخش دختران هشت نفر؛ و در بخش پسران ۲۹ نفر به مسابقات کشوری اعزام شده‌اند.»

موغلی با اشاره به چشم‌انداز و اهداف هیات تنیس روی میز شهرستان گراش در زمینه‌ی داوری، مربیگری و استعدادیابی افزود: «پنج داور از گراش به بخش کشوری و دوازده داور به مرحله استانی و یک داور هم از دختران برای قضاوت اعزام شده‌اند. در مجموع شهرستان گراش ۴۰ داور در بخش آقایان و خانم‌ها دارد. هدف یک سال گذشته هیات پینگ‌پنگ ارتقا درجه داوری و تمرکز بیشتر روی افزایش تعداد داوران شهرستان و ارتقا آن‌ها به درجات بالاتر بود. در بخش مربیگری نیز هیات هدفش ارتقا درجه داوری مربیان بود که عبدالهادی موغلی به بالاترین مدرک بین المللی مربیگری را اخد کردند که در استان فارس در بخش پسران تنها چهار نفر این مدرک را دارند. یکی دیگر از هدف‌های هیات استعدادیابی هست که هرساله شهرستان گراش نماینده داشته است که امسال هم در سال ۹۸ این اتفاق افتاد و دو مقام رده ۶ سال را کسب کردیم.»

رئیس هیات تنیس روی میز شهرستان گراش در ادامه اظهار داشت: «در یک سال گذشته ۱۱ میزبانی مسابقات را در شهرستان در بخش دختران و پسران داشته‌ایم. امسال همچنین کلاس‌های ۱۳ تئوری را در شهریورماه برگزار کردیم و این اتفاق برای اولین بار بود که کلاس ۱۳ تئوری درجه یک در شهرستان گراش برگزار می‌شد. سال گذشته توانستیم سالن پینگ‌پنگ بانو حاجیه رضوی گراش را به آکادمی استعدادیابی و قهرمانی تبدیل کنیم تا فضای مناسبی (خوابگاه و سالن) در اختیار ورزشکاران سراسر کشور که به گراش سفر می‎‌کنند، قرار بگیرد. تیم ملی جوانان کشور ۱۰ روز در گراش اردو زدند و از علم مربیان و امکانات این هیات استفاده کردند.»

مرتضی موغلی با اشاره به افتخارات کسب شده در سال گذشته خاطر نشان ساخت: «در چند سال اخیر در مسابقات کشوری مقام‌های ارزشمندی کسب کرده‌ایم. محمدحسن سبزواری مقام سوم کشوری را کسب کرد که از افتخارات ما است و امید بر تن کردن پیراهن تیم ملی را نیز از طرف این بازیکن داریم. امیرعلی یحیایی مقام سوم نونهالان کشور را کسب کرد و به اردوی تیم ملی هم دعوت شد که تاکنون سه دوره به اردوی تیم ملی دعوت شده است. در بخش دختران آیدا رهنورد برای استان‌های دیگر بازی کرده است که توانسته مقام‌های متعددی را به دست آورد.»

او در ادامه افزود: «در بحث باشگاهی، هیات روند خوب و برنامه‌ریزی شده‌ای را در پیش گرفته است. در سال گذشته تیم ساولان گراش در بخش باشگاهی بزرگسالان بانوان گراش توانست مقام قهرمانی را کسب کنند. در بخش استانی نیز امسال چهار تیم اعزامی داشتیم که مقام سوم استان را کسب کرده و به مسابقات لیگ کشور راه پیدا کردیم.»

موغلی در پایان به عدم توجه مسئولین به ورزش و مقام‌آوران اشاره کرد و گفت: «فقط هیات تنیس روی میز شهرستان گراش که در مسابقات لیگ برتر باشگاهی کشور حضور دارند که سال گذشته مقام هفتم لیگ برتر را کسب کردیم. امسال نیز حضور فعال داریم و از مسئولین شهرستان و خیرین درخواست داریم که در بحث هزینه‌ی ورودی مسابقات ما را یاری کنند تا این ورزش که شناسنامه ورزش گراش است، با حضور فعال خود بتواند مقام‌های ارزشمندی را کسب کند. با توجه به افزایش صعودی قیمت ارز و اینکه تمامی تجهیزات این ورزش وارداتی است، درخواست داریم که مسئولین هیات، بازیکنان و خانواده‌ها را در بخش هزینه‌ها و خرید تجهیزات یاری کنند.» او در ادامه درخواست دیگری نیز مطرح می‌کند: «تجلیل از مقام‌آوران. همیشه این گله را از مسئولان داریم که از مقام‌آوران کشوری و استانی تجلیل شود، امسال از طرف اداره ورزش تجلیل از مقام‌آوران صورت گرفت. از شورای شهر پنجم تقاضا دارم که مثل شورای گذشته به بازیکنانی که در لیگ برتر حضور دارند کمک کنند تا بتوانیم امسال هم نام شهرستان گراش را به همه کشور معرفی کنیم.»

tenis roy mez3