هفت‌برکه – گریشنا: کلنگ محل جدید دفتر امام جمعه گراش همزمان با چهلمین سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه پس از انقلاب به زمین شده شد. پیش از کلنگ‌زنی امام جمعه و فرماندار در شورای اداری سخن گفتند.

به گزارش هفت‌برکه ساعت ۱۰ صبح دوشنبه ۷ مردادماه ۱۳۹۸ کلنگ دفتر امام جمعه گراش در زمین در نظر گرفته شده برای مصلی نمازجمعه به زمین زده شد. این زمین در خیابان باقرالعلوم(ع) و کنار حوزه علمیه برادران قرار دارد. 

سید عباس جهانبانی رییس ستاد برگزاری نماز جمعه گراش در مورد این ساختمان گفت: «طرح اولیه شامل ۲۰۰ متر مربع دفتر امام جمعه، ۱۵۰ متر مربع سالن جلسات و دو واحد ۱۰۰ متری است که مجموع در زیربنا حدود ۵۵۰ متر ساخته می‌شود. بودجه اولیه ۱۰۰ میلیون تومانی توسط یکی از خیرین بزرگوار شهرمان پرداخت شده است و ۱۰۰ میلیون هم شورای هماهنگی ائمه جمعه قول پرداخت داده است. مابقی آن هم با همت خیرین و پیگیری‌های امام جمعه و اعضای ستاد تامین می‌شود.»

13980507 Kolang Namaz Jomeh 5

مسئولین از فرصت نماز جمعه برای ارتباط با مردم استفاده کنند

پیش از مراسم کلنگ‌زنی چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان به مناسبت چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه در فرمانداری گراش برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید محمدباقر بخشایش‌پور امام جمعه گراش در توصیه‌هایی اخلاقی گفت: «ما کارگزاران این حکومت هستیم بروید نامه‌های امیرالمومنین به کارگزاران‌اش را بخوانید. نامه حضرت علی(ع) به مالک‌اشتر جامع‌ترین دستور مدیریتی است و در جایی دیگر به قسم‌ ابن العباس می‌فرماید بین تو و مردم هیچ پرده و حجابی به جز زبان‌ات نباشد.»

حجت‌الاسلام بخشایش‌پور با گلایه از روسای ادارات گفت: «حضور مسئولین در نماز جمعه ضعیف است. ما نمی‌خواهیم پشت سر ما شلوغ شود بلکه مردم باید مسئولین را ببینند. ما نماز جمعه را با ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر تحویل گرفتیم و ما آماری که می‌گیریم در ماه رمضان به ۲۸۰۰ نفر رسیده است. این حضور مردم است و فرصتی برای شماست که استفاده کنید.»

امام جمعه در مورد سخنرانی مسئولین در نماز جمعه گفت: « مسئولین زمان بین‌الصلاتین را که در اختیار آن‌ها است مدیریت کنند مردم پیش خطبه نمی‌آیند و بعد از نماز هم کسی نمی‌ماند به خاطر همین جلسه گرفتیم و قرار شد همان بین دو نماز باشد. در کل رویه ما اسم بردن نیست و در نماز جمعه هم گفتم ولی یک جایی اسلام‌زدایی می‌شود انتظار نداشته باشند با مردم در میان گذاشته نشود.»

امام جمعه گراش در آخرین گلایه خود گفت: «تکلیف خبرنگار صدا و سیما را مشخص کنید الان دو ماه است ما از شهرستان خبر نداریم. مسائل جزیی است که باید سریع‌تر حل شود تا خبرهای شهرستان منعکس شود.»

13980507 Edari 3

گاهی بیان مشکلات به ما کمک می‌کند

اصغر فرودی فرماندار گراش با مرور بیانات مقام معظم رهبری گفت: «مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه تاکید داشتند نباید نماز جمعه به گونه‌ای پیش برود که عده‌ای تصور کنند نماز جمعه متعلق به یک گروه خاص است. چتر حمایتی نماز جمعه باید بر سر همه گروه‌ها باشد. نماز جمعه باید مایه افزایش همدلی باشد و اگر نمازجمعه‌ای همدلی را کاهش داد بر خلاف منویات مقام معظم رهبری است.»

فرماندار گراش گفت: «گاهی ما مشکلاتی داریم که با وجود تلاش‌ها حل نمی‌شود. مثلا برخی از ادارات ما نمایندگی هستند و ما راه‌های مختلف را رفته‌ایم ولی یکی از شروط جمعیت۷۰هزار نفر است. این‌ها را مسئولین به ائمه جمعه منعکس کنند. تقاضای ما هم این است که اگر مشکلی است امام جمعه با ما مطرح کنند اگر جوابی ندادیم در نماز جمعه مطرح کنند حتی گاهی مطرح کردن موضوع به ما کمک می‌کند.»

فرماندار گراش با اشاره به انتخابات مجلس گفت: «همه دشمنان ما می‌خواهند که مشارکت مردم در انتخابات کم باشد. از الان باید به فکر مشارکت حداکثری مردم باشیم. هدف ما انتخابات سالم و پررونق است و یکی از راه‌های آن افزایش امید مردم به آینده است و اگر گاهی نمی‌توانیم کار کنیم، صادقانه به مردم بگوییم.»

در جلسه شورای اداری شهرستان گراش، فرماندار گفت: «ضرورت ساماندهی آب‌ها و روان‌آب‌ها در مرکز شهرستان وجود دارد. مسیر عبور سیلاب باید از مرکز شهر گراش تغییر پیدا کند و جاهایی که در مسیر رودخانه‌های ساخت و ساز شده است باید بازگشایی شده است. خطر آتش‌سوزی با توجه به بارندگی خوب وجود دارد و باید کاری کنیم تا جلو آتش‌سوزی گرفته شود و بعد هم نیروها و هم مردم را آموزش دهند.»

فرماندار با اشاره به زلزله‌های خلیلی گفت: «دیروز با حضور معاون استاندار و رییس شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی جلسه‌ای در شیراز داشتیم امیدواریم با هماهنگی با تهران شاهد خبرهای خوبی برای خلیلی باشیم.»

فرماندار گراش یک بار دیگر بر بحث سرمایه‌گذاری تاکید کرد: «شاید عده‌ای به دنبال زمین‌خواری هستند اما شهرستان کوچک است و این افراد به راحتی شناسایی می‌شوند. کسانی که واقعا دنبال سرمایه‌گذاری هستند را حمایت می‌کنیم مثلا در بحث کشت گلخانه‌ای دولت فعال است و از امام جمعه هم توقع داریم که موضوع را مطرح کنند.»