هفت برکه_ زهرا خوش ‌لقا: در دومین شب همایش هشتمین آفتاب،خادمین حرم حضرت معصومه(س) مهمان صحن شبیه‌سازی انقلاب بودند. زائران جامانده دلخوش به پرچم متبرک حرم و لمس آن، حاجت‌هایشان را مرور کردند.

ashtomin aftab2 2

به گزارش هفت‌برکه، پنجشنبه بیست  تیرماه ۱۳۹۸، صحن وسرای شبیه‌سازی شده‌ی انقلاب در گراش میزبان گام‌های خالصانه و نیت‌های خاضعانه مردمانی از جنس صفا با دل‌هایی پر از شوق رسیدن بود. مردم از جای جای شهرستان گراش و شهر‌های همجوار لار،خنج، اوز  در این همایش حضور داشتند.

ارتباط مستقیم تلویزیونی با حرم مطهر امام رضا(ع) و پخش صدای مداحی، دل‌های سراسر نور و آماده‌ی جمعیت حاضر را راهی  آن زمین آسمانی کرد و باران اشک‌ها رنگ و بوی دل انگیزی به فضا بخشید.

ashtomin aftab10 2

دقایقی بعد برنامه با قرائت قران به صورت رسمی شروع شد. در ابتدای برنامه صادق رحمانی، شاعر مطرح گراشی و مدیر رادیو فرهنگ قطعه شعری در وصف سلطان سریر ارتضا آقا امام رضا (ع) از مجموعه آثار خود را خواند و  بعد از آن شکارچی با بهره‌گیری از اشعار رحمانی دو قطعه موزیک را به صورت زنده اجرا کرد.

گروه سرود جوانان و نوجوانان استان فارس؛ که این گروه هنری قبلا در برنامه زنده و پرمخاطب خوشا شیراز برای اولین بار اجرا داشته‌اند، این بار برای بار دوم در شهرستان گراش، سرود خود را اجرا کردند.

پس از آن هوای دل‌های مردمانی که درحسینیه حضور داشتند با خاطره‌ای از شفا گرفتن دختربچه‌ای ناتوان و فلج درصحن و سرای مشهد از زبان خادم آقا امام رضا (ع) بارانی شد و همگی برای شفای تمام بیماران دست به دعا شدند.

ashtomin aftab4 2

در ادامه کاروان خادمان حرم حضرت معصومه (س) با در دست داشتن پرچم متبرک آن بانوی همام وارد حسینیه شدند، گویی عطر حرم عشق، شفیعه‌ی محشر، کریمه‌ی اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) را با خود آورده بودند و آرامش آن حرم را به دل‌های این مردمان هدیه دادند. دراین میان یکی از خادمان خوش الحان حرم با نوای  گرم و دلنشین خود به مولودی‌خوانی پرداخت و لبخند شوق بر لبان و رنگ شادی و نشاط بر چهره‌های حاضران  نقش بست، چنان که حضور در حرم دخت موسی بن جعفر برای تمامی حاضرین تبلور یافت.

این بار مجری با اعلام این که جهت تبرک جستن به پرچم مقدس، آقایان می‌توانند به کنار پرچم و خادمان بیایند و گرد پرچم را توتیای چشم اشکبار و التیام دل تنگ‌ شده و مشتاقشان کنند و خانم‌ها نیز در پایان مراسم می‌توانند در کنار در خروجی از این پرچم تبرک بجویند.

در این لحظه به سراغ یکی از زائران جامانده می‌روم و می‌پرسم حالا که این پرچم را می‌بینید چه حسی دارید؟ و او پاسخ می‌دهد: «خیلی خوشحالم نمی‌دانم چی بگویم این افتخار گراش است و این لحظه برای تمام مردم دعا می‌کنم حاجت روا شونند.»

یکی از خادمین حرم در حال اشک ریختن است به سمت او می‌روم، می‌گوید:«من الان ۴ سال است که توفیق خادمی این همایش را دارم و خدا را شاکرم.» می‌پرسم

اگر کسی بخواهد خادم افتخاری همایش شود باید چکار کند؟ و کجا ثبت‌نام کند؟ جواب می‌دهد:«درحال حاضر  ۴۰ خادم مرد و ۳۵ خادم زن در این همایش فعالیت دارند و ظرفیت خادمان تکمیل است در نهایت می‌توانید به آقای رستم‌پور برای هماهنگی مراجعه کنید.»

ashtomin aftab3 2

این بار از او می‌خواهم بگوید خدمت به زائران جامانده امام رضا(ع) چه حسی دارد؟ می‌گوید:«حس و حال عجیبی دارد و تمام این بچه‌ها‌ی خادم عاشقانه کار می‌کنند.» خانم دیگری چشمش را به پرچم دوخته است از او نیز می‌خواهم از حس و حالش بگوید و او گفت:«خیلی خوشحالم که آمدم چون من قرار بود بروم مشهد ولی نشد، اتفاقی پیش آمد و سفرمان لغو شد و امشب در این همایش شرکت کرده‌ام تا دلم آرام بگیرد.»

قبل از برنامه‌ی پایانی مجری برنامه میلاد نورانی با نام بردن از مرحوم رهبر محبی از خیرین نیک اندیش شهرستان گراش و مرحوم عبداله نظامی همکار گراشی صدا و سیمای استان فارس از جمعیت خواست جهت شادی روحشان صلواتی را هدیه کنند.

در پایان مجری برنامه از محمد‌علی شامحمدی به دلیل زحمت و خدمت‌های او در برگزاری این همایش و همچنین تلاش‌های او درعرصه‌های هنری از جمله رادیو هفت‌برکه و صدای فارسی‌ها و دوبله، تقدیر و تشکر کرد.

اجرای‌ زنده‌ی اولین قسمت گروه نمایش رادیویی صدای فارسی‌ها که متشکل از گویندگانی از تمام نقاط استان فارس است، پایان‌بخش شب دوم همایش هشتمین آفتاب بود.

ashtomin aftab1 2