هفت‌برکه – گریشنا: در سومین جشنواره موسیقی هنرجویان، ۱۳ گروه مجزا به صورت تک‌نوازی، دو نوازی، هم‌نوازی و گروه‌نوازی هنر موسیقی‌شان را به نمایش گذاشتند. این جشنواره ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۷ در سالن شوری برگزار شد.

gashnvareh20

 

به گزارش خانه فرهنگ گراش، بیش از ۶۰ نفر از اساتید و هنرجویان موسیقی در این جشنواره به هنرنمایی با سازهایشان پرداختند. در بخش گیتار پاپ، به سرپرستی عباس امانی، چهار گروه حضور داشتند که هر گروه دو بخش اجرا کردند. گروه دف‌نوازان ایراهستان به سرپرستی محمد اردشیری در دو بخش، و گروه تار و سه‌تار سودا به سرپرستی وحید مهرآزمایی نیز در سه بخش اجرا داشت. تک‌نوازی سنتور علی قنبر‌پور، تک‌نوازی و هم‌نوازی مصطفی سادگی و محمد سادگی (ویولن و ضرب) و اجرای کیبورد میلاد سمیعی از بخش‌های دیگر این جشنواره‌ی موسیقی بود.

حمیدرضا توکلی و نرگس دانشور مدیریت خانه فرهنگ گراش را به عهده دارند. دانشور در گفتگو با گریشنا:«جا دارد از همکاری فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، مدیریت آموزش و پرورش گراش و اداره اماکن در صدور مجوز و همکاری در برگزاری این جشنواره تشکر کنیم.»

به گفته دانشور، این جشنواره با استقبال بسیار خوب شهروندان همراه بود و تمامی بلیت‌های هفت هزار تومانی برنامه به فروش رفت.

جشنواره موسیقی هنرجویان ۲ نیز در آذرماه ۱۳۹۷ در سینما فرهنگ گراش برگزار شده بود و بازتاب‌های مختلفی پیدا کرده بود (خبر در گریشنا).

gashnvareh10

توکلی و دانشور از یکم مهرماه ۹۷ مدیریت خانه فرهنگ گراش را به عهده گرفته‌اند. دانشور به گریشنا می‌گوید: «از جمله اهداف اصلی این مجموعه، ارتقای سطح کیفی تمام فعالیت‌های هنری و برنامه‌های جمعی، از جمله جذب اساتید مجرب در زمینه‌های موسیقی، تجسمی، نمایش و غیره است. همچنین ما به دنبال برگزاری نمایشگاه‌، ارتباط مستمر با اساتید و سایر حوزه‌های هنری مناطق مختلف، تعامل با دیگر هنرمندان برجسته گراش و سایر مناطق، ایجاد بستری مناسب برای انجام تمام فعالیت‌های هنری، جذب، پرورش و بها دادن به کودکان و نوجوانان، جوانان و اساتید در تمام زمینه‌های هنری هستیم.»

او فعالیت‌های خانه فرهنگ را در این مدت اینگونه برمی‌شمرد: همکاری در برگزاری موسیقی هنرجویان ۲، برگزاری نمایشگاه آثار دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و هشتم و نهم (دبیر توکلی)، برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسی اساتید و اعضای انجمن خوشنویسان گراش بالغ بر ۴۰ اثر برگزیده در قالب‌های (نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و…). خانه فرهنگ گراش برگزاری دو نمایشگاه تجسمی را در بعد از عید نوروز در دستور کار دارد.