هفت‌برکه – گریشنا: فرض کنید در آسانسور گیر کرده‌اید و یا در اتاقتان یک مار شما را به وحشت انداخته است یا شاهد سقوط یکی از دوستانتان در چاه هستید. با تصور این موقعیت‌های حساس، می‌توانید اهمیت کار آتش‌نشان‎‌ها را درک کنید. شغلی که علاوه بر مهارت، به خصلت‌هایی چون از خودگذشتگی و خطرپذیری نیاز دارد. امروز هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و ایمنی بود، و به همین مناسبت گزارش از عملکرد شش‌ماهه و برنامه‌های ویژه‌ی این روز پایگاه آتش‌نشانی گراش را مرور می‌کنیم.

برنامه‌های روز آتشنشانی در گراش

به گزارش روابط عمومی شهرداری، امروز، هفتم مهرماه و در روز آتش‌نشانی و ایمنی، نیروهای آتش‌نشانی در مدرسه دکتر شیبانی، لبخند یاس‌ها و پیش‌دبستانی ممتاز حضور یافتند و به کودکان و دانش‌آموزان نحوه‌ی اطفاء حریق با استفاده از کپسول آتش‌نشانی را آموزش دادند. کودکان دبستان زهرای اطهر(س) نیز با حضور در آتش‌نشانی با تقدیم گل از آتش‌نشانان تشکر کردند و در پایان نیز مانور ماشین‌های آتش‌نشانی در سطح شهر اجرا شد.

گزارش عملکرد شش‌ماهه آتش‌نشانی گراش

به همین مناسبت از شهرداری گراش می‌خواهیم تا گزارش عملکرد شش ماهه آتش‌نشانی را در بهار و تابستانی که گذشت برای ما ارسال کند.

در این گزارش عملکرد آمده است: ۶۵ مورد اطفا حریق در نیمه اول امسال اتفاق افتاده است که از این تعداد ماموریت اطفا حریق، ۲۳ مورد آن در بهار و ۴۲ مورد آن در تابستان انجام شده است.

آتش‌نشان‌ها ۴۱ مورد زنبور و مارگیری در نیمه اول سال داشته‌اند که از این تعداد ۲۷ مورد در بهار و ۱۴ مورد در تابستان بوده است. همچنین در طول این مدت در ۱۲ مورد آتش‌نشانان در عملیات خودرو حضور داشته‌اند که از این تعداد ۸ مورد در بهار و ۴ مورد در تابستان اتفاق افتاده است. ۱۳ مورد گیر کردن در پشت در به آتش‌نشان‌ها گزارش شده است که ۸ مورد در بهار و ۵ مورد در تابستان بوده است. در طول این مدت آتش‌نشانی ۳۲ مورد همکاری با ارگان‌ها داشته است و ۹ مورد عملیات متفرقه انجام داده است.

در نیمه اول سال تنها یک مورد سقوط در چاه اتفاق افتاده است که خوشبختانه این مورد هم با توانایی آتش‌نشان‌ها به خیر گذشته است. آتش‌نشان‌ها در ۱۴ مورد نیز از ساختمان‌های تجاری و مسکونی بازدید داشته‌اند.

ATASHNESHANI3