هفت‌برکه – گریشنا: با پیگیری فرمانداری گراش، ساخت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای از سر گرفته می‌شود.

قاسم فرسوده معاون فرماندار گراش گفت: «سوم اردیبهشت جلسه‌ای در فرمانداری تشکیل شد. حاج رضا محسنی بانی خیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گراش آمادگی خود را برای ساخت فاز یک این مرکز اعلام کرد.»

معاون فرماندار گراش اعلام کرد ساخت فاز یک به زودی آغاز می‌شود: «نقشه مرکز آماده است اما با توجه به این که چندین سال از طراحی نقشه می‌گذرد، باید مجددا از سوی کارشناسان اداره کل فنی و حرفه‌ای تایید شود. آقای علی سلیمی به نمایندگی از بانی خیر پیگیر شروع مجدد عملیات ساخت مرکز است.»

حدود ده سال پیش زمینی به مساحت چهار هکتار در ورودی گراش از سمت اوز برای ساخت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تعیین شد. بانی خیر بعد از ساخت بخشی از بنا به دلیل بعضی از مشکلات، امکان ادامه ساخت را پیدا نکرد. با پیگیری انجام شده از سوی معاون فرماندار، بخشدار مرکزی و دکتر فتحی به نمایندگی از شورای شهر، بانی خیر موافقت خود را با ادامه ساخت این مرکز اعلام کرده است.

قاسم فرسوده در مورد ادامه کار ساخت این مرکز گفت: «حاج رضا محسنی با ساخت فاز یک موافقت کرده است و برای ادامه کار نیز خیر دیگری از سوی خودشان پیش‌نهاد شده است که در حال مذاکره هستیم. خیرین همیشه در بخش‌های مورد نیاز، کمک‌حال دولت و مجموعه مدیریتی شهرستان بوده‌اند و مطمئن هستم در این مورد هم با جدیت کار به پیش خواهد رفت.»

فرسوده در مورد وضعیت فعلی فنی‌ و حرفه‌ای گراش گفت: «مرکز فنی و حرفه‌ای گراش در حال حاضر به صورت شعبه در محل دبیرستان کامروا فعال است و آقای اسدالله محبی دست تنها زحمت زیادی می‌کشد. اما برای این که بتوانیم رشته‌های مورد نیاز شهرستان و منطقه را راه‌اندازی کنیم باید فضای کارگاهی مناسبی ایجاد شود. در مرکز جدید این فضاها پیش‌بینی شده است.»

فرسوده مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای را یکی از کمبود شهرستان دانست و گفت: «در حال حاضر اکثر نیروهای شاغل ما به ویژه در بخش فنی دارای آموزش‌های مناسبی نیستند. خوشبختانه آمار بیکاری در شهرستان به همت مردم نسبت به کشور کمتر است، اما لازم است که برای آینده، جوانان با صلاحیت فنی و آموزش‌های مناسب وارد بازار کار شوند.»

Fanni Gerash 1