هفت‌برکه (گریشنا):  تاسیس دهیاری در دو روستای بشیرآباد و کنار زیارت از بخش مرکزی گراش تصویب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ رحمانی فضلی وزیر کشور در نامه‌ای خطاب به تبادار استاندار فارس تاسیس ۱۴۸ دهیاری جدید در استان فارس را ابلاغ کرد. در این نامه آمده است: «با توجه به پیشنهاد تاسیس دهیاری در تعدادی از روستاهای آن استان و با عنایت به ماده واحده قانون تاسیس دهیاری های خودکفا به شرح پیوست در صورتی که خارج از محدوده شهرهای همجوار باشند بلامانع اعلام می گردد.»

به گزارش گریشنا از این ۱۴۸ روستا، عبدالله فضلی بخشدار مرکزی شهرستان گراش در گفتگو با خبرنگار هفت برکه خبر از ابلاغ موافقت وزیر کشور مبنی بر واگذاری دهیاری به روستاهای بشیرآباد و کنار زیارت از روستاهای توابع بخش مرکزی شهرستان داد.

بخشدار مرکزی شهرستان، افزایش این دو دهیاری به ۶ دهیاری بخش مرکزی را نتیجه رسیدن جمعیت این دو روستا به حدنصاب ایجاد دهیاری دانست که پس از پیگیری فرمانداری، بخشداری و مطالبه شوراهای اسلامی انجام شده است.

فضلی گفت: «امروز سه‌شنبه ۸ اسفندماه ۹۶ نامه راه اندازی دهیاری و درخواست معرفی فرد واجد شرایط جهت تصدی پست دهیار ابلاغ شده است.»

بخشدار مرکزی گراش اظهار امیدواری کرد با استقرار دهیاری در این دو روستا و جذب و واریز اعتبارات دولتی به این دهیاری‌ها گام مهمی در رفع محرومیت این دو روستای محروم برداشته شده و حضور دهیار باعث ارتباط بیشتر مردم و مسولین جهت حل مشکلات این دو روستا گردد.

روستای کُنار زیارت در مسیر جاده چک‌چک در غرب شهر گراش قرار دارد. روستای بشیر آباد نیز در مسیر جاده فداغ – خلیلی قرار دارد.

با اضافه شدن این دو دهیاری از مجموع دوازده روستای دارای شورای اسلامی شهر در بخش مرکزی چهار روستای فاریابی، تنگ خور، کسرالدشت و پشت پری فاقد دهیاری هستند. روستای حیدرآباد نیز به دلیل جمعیت زیر ۱۲۰ نفر فاقد شورای روستا و دهیاری است.

دهیاری در واقع نقش شهرداری را در روستاها بر عهده دارد و انتخاب دهیار از وظایف شوراهای اسلامی روستا است.

Fazli Bakhshdar