هفت‌برکه (گریشنا): در نشست مشترک اداره کل راه و شهرسازی لارستان با مسئولان قرارگاه پلیس راه جنوب فارس، از اقدامات قرارگاه‌های پلیس راه که منجر به کاهش تلفات جاده‌ای در راه‌های حوزه استحفاضی این اداره کل شده است، تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، این نشست با حضور مهندس محمدرضا باقری‌فرد، مدیر کل راه و شهرسازی لارستان، و سرهنگ حمدالله هوشندی، فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب فارس، و معاونان اداره کل و فرماندهان پلیس راه‌های جنوب استان برگزار شد. باقری‌فرد در آغاز نشست، ضمن تسلیت شهادت حضرت علی (ع)، تأکید کرد: «باید از تمام توان‌مان در جهت ایمن‌سازی محورهای‌مان استفاده کنیم.»

او از اقدامات و زحمات نیروهای پلیس راه در جنوب فارس و حوزه استحفاضی این اداره کل تشکر کرد و اظهار داشت: «با تلاش، همکاری و هماهنگی با دستگاه‌های مربوط، باید در جهت کاهش تلفات جاده‌ای بکوشیم. ایمنی جاده‌ها، کنترل تردد مسافران و خدماتی از این دست نباید مخصوص روزهای خاصی از سال باشد». او از راهداران و کارکنان قرارگاه جنوب فارس خواست تا با هماهنگی و همکاری بیشتر با دیگر دستگاه‌ها، آماده استقبال از مسافرانی باشند که در تعطیلات عید فطر و فصل تابستان قصد سفر دارند.

باقری‌فرد راه‌اندازی گشت کنترل نامحسوس در حوزه این اداره کل را در مهار تصادفات و کاهش خسارات و تلفات بسیار مؤثر دانست، و با اشاره به آمار فرمانده قرارگاه پلیس راه، تصریح کرد: «در سه‌ماهه اول سال ۹۵ به نسبت سال ۹۴، حدود ۴۱ درصد کاهش تصادفات و از نظر تعداد فوتی، ۱۶ درصد کاهش داشته‌ایم.»

مدیر کل راه و شهرسازی یکی از مشکلات راه‌ها در جنوب فارس را «مشکل تفکیک حوزه‌ها بین شهرها و نیز در پایان محدوده بعضی شهرها» عنوان کرد و افزود: «این مشکلات بیشتر بین شهرداری‌ها و پلیس راه است که امیدوارم با تعامل بیشتر و سازنده، این مسأله برطرف و حوزه‌های راهداری به درستی تفکیک شود.»

در پایان این نشست مشترک، مهندس باقری‌فرد با اهدای لوح‌های سپاس از تلاش‌های فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب و دیگر فرماندهان پلیس راه‌های جنوب استان تقدیر نمود.

لازم به یادآوری است حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان با هفت اداره (لارستان، گراش، اوز، خنج، جویم، مُهر و لامرد) و وسعت بیش از ۲۶ هزار کیلومتر مربع، از حوزه استحفاضی ۱۶ استان کشور پهناورتر است. به همین منظور ۱۷ اکیپ راهداری با ۱۵۰ راهدار و ۱۳۵ دستگاه ماشین‌آلات آماده خدمت‌رسانی هستند.

Edare Rah va Police

 

Edare Rah va Police 02