هفت برکه: جواد اسدی، رییس اداره میراث فرهنگی گراش، از محوطه گردشگری و میراثی کنار زیارت بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ی میراث فرهنگی گراش؛ مهندس اسدی در بازدید از این مکان گفت: «متاسفانه به دلیل طولانی بودن مسیر دسترسی به این محوطه و سختی مسیر و عدم نظارت بر آن و ساخت و سازهای غیر اصولی، آسیب‌هایی به بنا وارد شده است که ارزش این بنای ملی را از بین برده است. همچنین در محوطه حریم درجه یک این بنا نیز ساخت و سازهای غیر اصولی صورت گرفته است که خواستار توقف آن هستیم. هر گونه دخل و تصرف در این آثار ملی و تاریخی جرم است و پیگرد قانونی دارد و بر اساس میزان خسارت، فرد خاطی به ۶ ماه تا ۴ سال حبس مجازات می‌شود.»

کنار زیارت، زیارت‌گاهی است واقع در سیزده کیلومتری غرب گراش، که به واسطه‌ی درخت کنار (سدر) کهنسالی به قطر حدود سه متر که در مجاورت آن بقعه‌ای وجود دارد، مورد احترام مردم قرار گرفته است. در پیرامون آن، خانه‌ها و اتاقک‌هایی جهت اسکان زوار و همچنین کسانی که برای تفریح به این مکان مراجعه می‌کنند، ساخته شده است. انجمن دوستداران میراث فرهنگی گراش این اثر طبیعی و تاریخی را در مرداد ماه سال ۸۴ به ثبت میراث ملی رساند.

اسدی در ادامه اضافه می‌کند: «طی مسیر تابلوهای راهنمایی که این اواخر اداره‌ی راه و شهرسازی نصب کرده است به چشم می‌آمد که جهت راهنمایی بازدیدکنندگان واقعاً ضروری می‌نمود و این دلیلی است تا از رییس این اداره، مهندس مهرابی، تشکر کنم و ان شاء الله دسترسی مسیر جاده‌ای نیز به این محوطه زیارتی با همکاری اداره راه و شهرسازی هر چه زودتر هموار شود.»

zeyarat2