گریشنا(هفت برکه): اختلاف‌نظر بین پست، شهرداری و پیمانکار، نصب پلاک‌های کد پستی در گراش را نیمه‌کاره گذاشته است. 

به گزارش خبرنگار هفت برکه؛ با شنیدن خبر نیمه‌کاره ماندن نصب پلاک‌های پستی با اداره‌ی پست تماس گرفتیم، آشفته، مدیر اداره‌ی پست شهرستان می‌گوید:«برای ادامه پلاک‌کوبی می‌بایست شهردار و پیمانکار قراردادشان را تمدید کنند. اما شهرداری، مسئولیت پلاک‌کوبی را وظیقه‌ی پست می‌داند و از تمدید دوباره‌ی قرارداد منصرف شده و این موضوع باعث توقف طرح شده است. بخشی از پلاک‌‌کوبی شهر که در زمان شهردار قبل قرارداد آن بسته شده بود انجام شده اما پلاک‌کوبی بخش دیگر شهر که کارهای مقدماتی آن صورت گرفته به تعویق افتاده است.»

طی تماسی که با حسینی، روابط عمومی شهرداری داشتیم او به نقل از شهردار می‌گوید:« نصب پلاک جز وظایف شهرداری نیست و از اختیارات پست است.» رستمی، پیمانکار طرح هم اظهار می‌کند:«می‌توانیم بگوییم که به بخش پایانی نصب پلا‌ک‌ها رسیده‌ایم و تنها پلاک‌کوبی بخش کوچکی از شهر باقی مانده که در حال مذاکره با شهرداری هستیم تا مشکلات حل شود و هر چه سریع‌تر نصب پلاک‌های پستی منازل به مرحله‌ی پایانی خود برسد.»

جعفر یوسفی که از سوی شورای اسلامی مسئول پیگیری موضوع است نیز می‌گوید:«برای مرحله نخست و نصب ۳۲۰۰ پلاک ما بر اساس قرارداد، همکاری داشتیم و مبلغ قرارداد کامل پرداخت شده است. هر چند درواقع شهرداری در این زمینه مسئولیتی ندارد و کار باید از طریق پیمان‌کار و اداره پست انجام شود و در تمام شهرها هم روال این گونه بوده است به همین علت قرارداد جدید منعقد نشده است و شهرداری نقشی ندارد.»

در مرحله نخست نصب پلاک‌های پستی مبلغ ۶۰۰۰ تومان از طرف شهرداری پرداخت شده است و ده هزار تومان نیز از مردم دریافت شد. اما در مرحله جدید غلامعباس زارع شهردار گراش می‌گوید:شهرداری مسئولیتی در مورد نصب پلاک‌های پستی ندارند.

گفته می‌شود مبلغ ۱۶ هزارتومان تعیین شده برای نصب هر پلاک نیز بیشتر از دیگر شهرهای مشابه است.

Pelak

توضیح: این خبر مربوط به دی‌ماه ۱۳۹۴ است و در شماره دوم نشریه گراش منتشر شد.