بستن

هفته سرنوشت رسید؛ کاهش ۲۵ درصدی کنکوری‌ها

گریشنا: داوطلبان کنکور سراسری در شهر گراش نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است. در حالی که سال گذشته ۳۸۱ نفر برای ورود به دانشگاه روی صندلی‌های کنکور نشستند (خبر در گریشنا)، این تعداد امسال به ۳۰۱ نفر رسید. کاهش تعداد داوطلبان کنکور سراسری در آمار کشوری ۱۷ درصد است.

امسال به دلیل مصادف شدن با ماه رمضان، هفته سرنوشت‌ساز کنکور کمی زودتر فرا رسیده است. پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ خرداد داوطلبان کنکور سراسری در آزمون ورود به دانشگاه شرکت می‌کنند. کنکور امسال گراش طی دو روز در دانشکده علوم پزشکی برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش گراش صبح روز پنجشنبه ۹۴ داوطلب گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فیزیک و علوم انسانی در کنکور شرکت می‌کنند. بیشترین کاهش داوطلبان در گروه علوم انسانی است. سال گذشته ۱۱۹ نفر در آزمون علوم انسانی شرکت داشتند. با کاهش ۵۸ درصدی، امسال در گروه علوم انسانی ۳۳ دختر و ۱۶ پسر حضور دارند.  گروه ریاضی با هشت نفر کمترین دختران شرکت‌کننده را دارد. ۳۴ پسر نیز در گروه ریاضی و فیزیک شرکت کرده‌اند.

عصر پنجشنبه نوبت به ۲۵ نفر داوطلب گروه آزمایشی هنر می‌رسد. گروه هنر تنها گروهی است که نسبت به سال گذشته افزایش داوطلب داشته است. امسال ۱۷ دختر و ۸ پسر در آزمون هنر شرکت می‌کنند.

صبح جمعه شلوغ‌ترین روز کنکور گراش است و ۱۶۲ داوطلب گروه علوم تجربی امتحان می‌دهند. ۹۶ دختر و ۶۶ پسر امسال در کنکور علوم تجربی حضور دارند. در آخرین مرحله، عصر جمعه ۲۳ نفر شامل ۱۳ دختر و ۱۰ پسر در آزمون زبان شرکت می‌کنند.

نتایج اولیه کنکور امسال، هفته اول مردادماه اعلام می‌شود و در نیمه دوم شهریور نتایج نهایی کنکور سراسری اعلام می‌شود. کنکور سراسری مختص دانش‌آموزان رشته‌های نظری است و هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش ۱۶ مردادماه در آزمون کاردانی پیوسته شرکت می‌کنند.

DSC06986

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

5 نظر

  1. اخیرا آماری اعلام شده که ۴۰ درصد آمار بیکاران فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند .اگر این آمارها درست باشد انگیزه به ادامه تحصیل کاهش می‌یابد و شخص از همان اول به دنبال یافتن شغل می‌رود ‌در گراش این کاهش انگیزه مضاعف می‌شود با نگاه جوانان دانشگاهی به زندگی و در امد جوانان که از اول دنبال کار رفتند . هر چند بابد دانشجو با انتخاب رشته مناسب نگاهش به آینده باشد .از نظر من دانشجو باید به دنبال رشته کار آمد باشد و علاقه در درجه دو است .هرچند نظر دیگران برعکس است.

    1. فکر می‌کنید دلیل کرختی اداره‌های شهر چیه؟
      نه اینکه همه علاقه‌شون رو گذاشتن تو درجه دو و فقط دنبال کار بودن؟
      متاسفانه تو کشور ما معلمها به کارشون علاقه ندارن، کارمندها به کارشون علاقه ندارن و همین‌طور هیچ‌کس به کارش علاقه نداره.
      شما خودت به کارت علاقه داری؟
      حس نمی‌کنی عمرت داره تموم می‌شه و هیچ لذتی از کارت نبردی؟

  2. اگه همه دانش آموزان برن درس بخونن دیگه کدوم مادری میتونه پز بده من دخترامو توی نوجوانی شوهر دادم، کدوم پدری ذوق بکنه که پسرش از سربازی نیومده دومادش کرده،؟
    ولی همین پدر و مادری که دختر و پسر نوجوانشون رو میفرستن خونه بخت و به ادامه تحصیلش فکر نمیکنه ، وقتی اسم معلم و کارمند و این چیزا میشه همیشه دهنش به اعتراض بازه که چرا معلم خوب برای بچه هامون نمیذارید، چرا اداره هامون کارمند گراشی نداره، چرا از لحظه ورود تا خروج از اداره ها کارمند ذلیل شده دست به سینه جلوم نایستاد، چرا بیمارستان به این بزرگی نیرو نداره، چرا مسئولین گراش کاری نمیکنن که پزشک و پرستار خوب توی بیمارستان بمونن ، چرا مسولین کاری نمیکنن آمار طلاق بیاد پایین و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top