گریشنا: با برگزاری همایش «حوالی دانایی» از برگزیدگان کنکور سراسری در گراش تقدیر شد.

13930627 Havali Danaii Amoozesh (58)

به گزارش گریشنا ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ دانشکده علوم پزشکی گراش میزبان جمعی حدودا ۱۵۰ نفری از دانش‌‌آموزان، دانشجویان و مسئولین شهرستان بود. برنامه ساعت پنج و ده دقیقه با سخنرانی مدیر تازه آموزش و پرورش گراش آغاز شد. محمدهاشم درویشی با تاکید بر دانشگاه فرهنگیان گفت: ویژگی اصلی دانشگاه فرهنگیان این است که افراد از بدو ورود استخدام می‌شوند. اکنون بسیاری از افراد با مدارک بالا هستند که جایگاه و شغلی ندارند.

درویشی گفت: امسال سهمیه گراش در دانشگاه فرهنگیان ۲۰ نفر بود که فقط شش نفر بومی پذیرفته شده‌اند. البته پذیرفته شدگان در رشته‌های خوبی هستند.

درویشی با تشکر از برگزارکنندگان مراسم گفت: حدود صد نفر قبول شده در دانشگاه داریم که ۳۵ نفر در دانشگاه های روزانه هستند. پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌های روزانه کارت هدیه صد هزار تومانی دریافت می‌کنند. پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان از سوی آموزش و پرورش مبلغ ۵۰۰ هزارتومان دریافت می کنند. به نفرات برتر با رتبه زیر هزار نیز هر کدام یک سکه بهار آزادی اهدا می‌شود.»

علی اصغر حسنی رییس شورای اسلامی شهر گراش دیگر سخنران مراسم بود. او گفت: «اگر ما زمینه اشتغال این عزیزان را فراهم نکنیم کار بیهوده‌ای انجام داده‌ایم. از سرمایه‌گذاران می‌خواهیم با سرمایه‌های خود کارخانه‌های تولیدی ایجاد کنند که هم سرمایه خودشان را حفظ کنند هم خدمتی به جوانان کرده باشند.»

محمد درستکار دانشجوی دانشگاه فرهنگیان از برگزارکنندگان مراسم گزارشی از فعالیت انجمن دانشجویان گراشی دانشگاه‌های شیراز ارایه کرد.

دکتر میرزا خلیل بهمنی رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی گراش به عنوان میزبان این برنامه پیشرفت‌های علمی شهرستان در سی سال اخیر را ستود و گفت: هر جامعه بخواهد پیشرفت کند مسیری به جز علم وجود ندارد.

بعد از اجرای موسیقی سنتی به رهبری استاد گلستانی، مراسم تقدیر از برگزیدگان کنکور برگزار شد. اسامی برگزیدگان کنکور امسال را می‌توانید در این خبر گریشنا بخوانید. (+)

این سومین مراسم سالانه تقدیر از برگزیدگان کنکور بود که امسال کمیته برنامه‌ریزی تجلیل از برگزیدگان کنکور سراسری با محوریت شورای شهر آن را برگزار کرد. سال‌های گذشته تقدیر از برگزیدگان کنکور در قالب برنامه‌های «روشنای علم» و «دانش و پویش» برگزار شد.