هفت‌برکه: چهار پروژه بهسازی میدان شهید بهشتی، روکش آسفالت بلوار سرداران، بوستان سلامت و رفوژ وسط بلوار دکتر اقتداری که نوروز ۱۴۰۳ به پایان رسیده بود، بعد از ۵ ماه در شهریورماه به مناسب هفته دولت رسمـاً افتتاح شد. در ادامه، بعد از کلنگ‌‌زنی المان میدان ولایت، دو پروژه در شهرک صنعتی هم افتتاح شد.

photo 1 2024 08 28 11 27 59

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه، ساعت ۷ صبح امروز چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ در ششمین روز هفته دولت، سید محمدباقر بخشایش‌پور، امام جمعه گراش؛ محمود طاهرزاده، فرماندار گراش؛ مهدی حلیمی، شهردار گراش؛ و دیگر مسئولین شهرستانی به مناسبت افتتاحیه‌ها و کلنگ‌زنی‌های هفته‌ی دولت در مقابل فرمانداری گراش جمع شدند تا در برنامه‌های ششمین روز از هفته‌ی دولت شرکت کنند.

روبان اول افتتاحیه‌های امروز در میدان شهید بهشتی بریده شد، هرچند که کار این میدان در اوایل سال به اتمام رسیده بود، امروز به طور رسمی افتتاح شد و جزو برنامه‌ی افتتاحیه‌های هفته‌ی دولت جای داده شد.
‌‌
meydan shahid beheshti

درختان میدان شهید بهشتی مانع دید بود

شهردار گراش در مورد این طرح گفت: «این میدان به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع است و برای بهسازی آن مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه‌ شده است.» حلیمی گفت: «هر چند این میدان در گذشته مشکلاتی  داشت که با بهسازی این میدان مشکلات برطرف شده و به تایید شورای ترافیک هم رسیده است. برای نورپردازی این میدان ۱۴۰۰ متر ریسه، ۲۴ عدد چراغ دفنی و ۲۴ عدد چراغ چمنی استفاده شده است.»

علیرضا دانشور، رئیس شورای شهر گراش، هم درباره ضرورت بهسازی میدان شهید بهشتی در خبر روابط عمومی شهرداری گفت: «با توجه به اینکه میدان شهید بهشتی یکی از میدان‌هایی هست که در ورودی شهر قرار دارد و‌ متاسفانه مدت‌ زیادی نسبت به بهسازی آن بی‌توجهی شده بود و همچنین باتوجه به وجود درختانی که مانع دید اطراف میدان می‌شد، باعث‌ بروز‌ مشکلات ترافیکی شده بود و از شورای ترافیک نیز نسبت به این امر تذکر داده شد، با همکاری پیمانکار به مدت ۴۵ روز نسبت به بهسازی و زیباسازی این میدان اقدام شد و برای عید نوروز که شهر میزبان میهمانان نوروزی بود به صورت غیررسمی از این میدان بهره‌برداری شد و در عید فطر نیز نورپردازی آن انجام شد و امروز در هفته دولت بصورت رسمی افتتاح شد.»

روکش آسفالت بلوار سرداران

بعد از میدان شهید بهشتی، نوبت به افتتاح روکش آسفالت بلوار سرداران رسید. این بلوار پرحاشیه که پیش از نوروز آسفالت شده بود و مردم از آن استفاده می‌کردند، امروز به طور رسمی افتتاح شد تا ما همچنان منتظر یک پروژه‌ی جدید و شاخص به مناسبت هفته‌ی دولت سال ۱۴۰۳ بمانیم.

مهندس حلیمی در مورد این پروژه گفت: «بلوار سرداران و بلوار شهدا که نیاز به بهسازی داشت در دستور کار ما قرار داشت و بلوار سرداران با متراژ ۵۳ هزار متر مربع و با هزینه‌ای بالغ بر ۸ میلیارد تومان آسفالت این بلوار بهسازی شد.» جالب این که در خبر شهرداری هزینه آسفالت ۱۰ میلیارد تومان اعلام شده است و در خبری که در زمان پایان آسفالت این بلوار منتشر شد هزینه روکش آسفالت ۱۲ میلیارد تومان ذکر شده بود.

پس از اعتراضات شهروندان به قطع درختان بلوار سرداران، شهردار گراش قول داد که در این طرح بازنگری می‌شود. اما با اجرای طرح، بیشتر درختان بلوار سرداران حذف و در فاز یک تنها یک درخت باقی ماند و به جای آن نخل کاشته شد. با دید شهردار برای فاز دوم و ادامه کار هم همین مسیر را طی خواهد کرد.

این مراسم البته افتتاح روکش آسفالت بود و احتمالا رفوژ وسط به صورت جداگانه در آینده افتتاح خواهد شد.

پیاده‌رو سلامت

پیاده‌رو سلامت (پارک سلامت) در بلوار شیخ احمد انصاری، ورودی شهر از سمت اوز و روبه‌روی جایگاه CNG سومین افتتاحیه‌ی امروز بود.

هرچند که از این پروژه در اسفند سال گذشته به مناسبت روز درختکاری رونمایی شد، اما امروز هم به مناسبت هفته‌ی دولت دوباره سری به آن زدیم تا ببینیم وعده‌هایی که در ۷ ماه گذشته مسئولین در مورد این پارک به ما داده بودند تا چه حد عملی شده است.

‌‌
piyadehro salamat
‌‌مهندس حلیمی در توضیح این طرح گفت: «این پروژه هم یکی از پرو‌ژه‌های شهرداری و شورا است و شامل مجموعه‌ی پیاده‌روی، تفریحی و دوچرخه‌سواری است و برای این پارک که به متراژ ۱۲۰۰ متر مربع است، مبلغی بالغ بر ۱ میلیارد و ۷۰۰ هزینه شده است. در چند روز گذشته هم حدود ۳۰۰ میلیون تومان برای قسمت انتهایی آن و تکمیل قسمت پیاده‌روی هزینه شده است که این پروژه در مجموع ۲ میلیارد هزینه داشته است.»

میدان ولایت

مسئولین بعد از پیاده‌رو سلامت، امتداد بلوار شیخ احمد انصاری را گرفتند تا چهارمین پروژه از پروژه‌های امروزِ هفته‌ی دولت را انجام دهند. فراخوان طراحی و محوطه‌ی میدان ولایت در مرداد ۱۴۰۳ از طرف شهرداری منتشر شد. البته هنوز نتیجه این فراخوان و طرح برگزیده اعلام نشده است. این میدان به متراژ ۱۳ هزار متر مربع در ورودی شهر از سمت اوز قرار دارد و تنها پروژه‌ی کلنگ‌زنی در ششمین روز از هفته‌ی دولت در سال ۱۴۰۳ بود.

مهندس حلیمی در توضیح این پروژه‌ی کلنگ‌زنی و فراخوان آن گفت: «طرح این میدان فراخوان شده و طراحی‌ها آماده است و بعد از داوری و محاسبات به مرحله‌ی اجرا خواهد رفت. برآورد مبلغ این میدان بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان است که امیدواریم با نام مبارک حضرت علی(ع) بتوانیم تا پایان سال و یا سال آینده این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.»
‌ ‌
meydan velayat

بلوار دکتر احمد اقتداری

آخرین پروژه‌ای که شهرداری برای امروز تدارک دیده بود، افتتاح رفوژ وسط بلوار احمدخان اقتداری در امتداد میدان ولایت بود. المان «طاووس» این بلوار که به مناسبت نوروز و آماده‌سازی شهر برای عید همراه با المان «قلب» خیابان درمانگاه و «شیر آب» خیابان آبیاری نصب شده بودند، امروز به طور رسمی افتتاح شد.
‌‌‌
bolvar doctor eghtedari
‌مهندس حلیمی درباره این طرح توضیح داد: «برای این بلوار در بحث زیباسازی و تامین روشنایی و همچنین کاشت چند اصله درخت، چیزی حدود ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.» ‌‌همچنین حلیمی در پایان صحبت‌هایش از اداره برق درخواست کرد با توجه به اجرای طرح میدان ولایت، دو پایه برق در این میدان نصب شود.