ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دخترانه و پسرانه متوسطه اول شهرستان گراش از ۴ تیر ۱۴۰۳ شروع شده است و با افزایش دانش‌آموزان این مقطع دو دبیرستان رحمتی و علی ابن‌ابیطالب(ع) برای مهرماه آماده خواهد شد.

مهرزاد رستم‌پور، معاون آموزشی آموزش و پرورش شهرستان گراش در گفتگو با روابط عمومی این اداره گفت: مدارس متوسطه اول پسرانه شهر گراش شامل مدارس دولتی عالیان، سعادت و علی‌بن‌ابیطالب(ع) است. دبیرستان شاهد که روند ثبت‌نام آن از مدارس دولتی جداست و مدرسه غیردولتی بشارت تعداد را به ۵ مدرسه می‌رساند.

مدرسه علی‌بن‌ابیطالب(ع) یک مدرسه تازه‌تأسیس است که در شهرک ۸۰ هکتاری و جنب ساختمان نیمه تمام مجتمع اداری قرار دارد. کلنگ این مدرسه شهریور ۱۳۹۸ به زمین زده شد و محمد عبداللهی بانی آن است.

مدارس متوسطه اول دخترانه گراش شامل مدارس دولتی نرجس‌خاتون(س)، فاطمه زهرا(س)، امام محمدباقر(ع)، امام حسن عسکری(ع) و غیردولتی معرفت است.

مدرسه تازه‌تأسیس رحمتی، در شهرک عظیمی قرار دارد و حاج احمد رحمتی ساخت این مدرسه را دی‌ماه ۱۳۹۹ آغاز کرد. ثبت‌نام کلاس‌های هفتم و هشتم این مدرسه در اداره آموزش و پرورش انجام می‌شود.

این دو مدرسه جدید قرار است تا شهریورماه برای برگزاری کلاس‌ها آماده شوند.

مدرسه اکبری دیگر مدرسه‌ نوساز در سال تحصیلی جدید است. با پایان ساخت مدرسه اکبری، دانش‌آموزان این دبستان در مهرماه از خیابان آبیاری به ساختمان نوساز مدرسه در خیابان درمانگاه منتقل می‌شوند. این مدرسه را فرزندان حاج درویش اکبری را به جای مدرسه قدیمی پدرشان ساخته‌اند.

Madreseh Ali Ebn Abitaleb Madreseh Rahmati 2