هفت‌برکه: با کلنگ‌زنی ساخت کشتارگاه و مجتمع فرآورده‌های گوشتی خلیج فارس و همچنین ساخت سردخانه ۷ هزار تنی عسکری در لارستان، این شهرستان در سال‌های آینده به یکی از قطب‌های تولید گوشت تبدیل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید مختار موسوی، امام جمعه لار؛ داریوش دهقان، فرماندار فرمانداری ویژه لارستان؛ و معاونین وی، اصغر فرودی، شهردار لار؛ خانواده زنده‌یاد محمد کاملی، خانواده سهراب عسکری، مسئولین، معتمدین، سرمایه‌گذاران و قشرهای مختلف مردم، دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ کلنگ مجتمع بزرگ کشتارگاهی و فرآورده‌های گوشتی خلیج فارس و آغاز ساخت سردخانه ۷ هزار تنی عسکری در لارستان در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر لار به زمین زده شد.

مجتمع کشتارگاهی و فرآورده‌های گوشتی خلیج فارس قرار است در زمینی به مساحت ۲ هکتار با زیربنای ۱۰ هزار متر مربع توسط شرکت ساتیا درنیکا پارس با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط شهرستان لارستان در نزدیکی صحرای کاسه‌دار لار احداث شود. 

برای ساخت این مجموعه یک هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود و با تولید سالانه ۱۰ هزار تن گوشت، برای ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

ظرفیت پیشنهادی طرح مجتمع خلیج فارس ۱۰۰ راس دام سنگین، ۵۰ راس شتر و شترمرغ و ۱۰۰۰ راس دام سبک روزانه می‌باشد و موارد کاربرد کشتار انواع دام سبک و سنگین و تولید گوشت گاو، گوسفند، شتر و شتر مرغ است.

سردخانه ۷ هزار تنی عسکری دیگر طرح صنعتی در زمینی به مساحت یک هکتار با زیربنای ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع توسط شرکت بازرگانی و توسعه و تجارت عسکری لارستان با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط شهرستان در شهرک صنعتی پشته سنگر شهر لار، که فاصله چندانی با صحرای کاسه‌دار ندارد، احداث شود.این شهرک صنعتی در کنار جاده لار – جهرم قرار دارد. برای ساخت این مجموعه ۹۰ میلیارد تومان هزینه شده است و برای ۸۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

Kolang Goosht
‌‌