هفت برکه: مدرسه‌ی خیرساز مرحوم زینل قائدی، در محله پاسگاه قدیم چهل سال بعد از ساخت، به همت فرزندانش، غلامرضا و مهدی قائدی و با مشارکت اداره کل نوسازی فارس بازسازی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش گراش، ۱۴ شهریور ۱۴۰۱، در جلسه‌ای با حضور دکتر محمدعلی فرجی، مدیر آ.پ، مهدی قائدی، نیک‌اندیش مدرسه‌ساز و حاج‌احمد درویشی و حاج‌حسین افشار، اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز گراش، سند تفاهم‌نامه‌ی پروژه‌های مردمی و مشارکتی امضا شد.

Ghaedi Madreseh 02

دکتر فرجی، مدیر آ.پ گراش در این جلسه ضمن قدردانی از این نیک‌اندیش گفت: «خدا را شکر آقایان قائدی راه خیراندیشانه‌ی پدر بزرگوارشان را ادامه می‌دهند و ما قدردان زحمات ایشان و پدر بزرگوارشان بوده و هستیم. ما برای ایشان آرزوی توفیق و سلامتی مسئلت داریم.»

مدرسه‌ی قائدی، به همت خیّر نیک‌اندیش مرحوم حاج زینل قائدی، سال ۶۳ به بهره‌برداری رسیده است.  این مدرسه ابتدایی دخترانه در محله پاسگاه قدیم قرار دارد و چند سال پیش به علت فرسودگی ساختمان، فعالیت آموزشی این مدرسه تعطیل شد. در بخشی از حیاط مدرسه قائدی، مدرسه شوری ساخته شده است.

سالن اجتماعات این مدرسه نیز که هم‌اکنون سالن ورزشی است، سال ۶۵ افتتاح شده است. حال با همکاری غلامرضا و مهدی قائدی، دو پسر مرحوم، این مدرسه بازسازی خواهد شد.این پروژه قرار است به صورت مشارکتی با اداره کل نوسازی استان فارس انجام شود.

دو خیر این مدرسه غلامرضا قائدی ۴۳ ساله و مهدی قائدی ۴۱ ساله هستند. 

در سال‌های اخیر نوسازی تعدادی از مدارس قدیمی گراش به همت فرزندان بانی اصلی آغاز شده است. مدرسه‌های حسنی، اکبری، سلیمی و … از جمله این مدرسه‌هاست.

Ghaedi Madreseh