هفت‌برکه: با افتتاح واحد پرورش دام حاج کریم جعفری، تعداد واحدهای صنعتی پرورش دام گراش به ۲۲ رسید و سالانه ۱۵۰۵ تن گوشت قرمر در شهرستان تولید می‌شود.

Gavdari 01

به گزارش هفت‌برکه، ۱۷ تا ۲۷ خردادماه هفته جهاد کشاورزی است و با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان تولید: دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرینی، با افتتاح یک واحد گوساله‌پرواری، پیش‌بینی می‌شود تولید گوشت قرمز شهرستان به ۱۵۰۵ تن در سال برسد. این واحد دامداری ۲۳ خردادماه ۱۴۰۱ با حضور رنجبر، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، و طاهرزاده، فرماندار شهرستان گراش، به بهره‌برداری رسید.

عبدالکریم جعفری، سرمایه‌گذار این مرکز گوساله‌پرواری، به هفت‌برکه گفت: «این پروژه سال ۹۲ کلنگ‌زنی شده بود ولی به دلیل پیچ و خم‌های اداری تاکنون طول کشید. این واحد پرواربندی ۲۵۰ راسی است و حداقل ۱۰ ماه زمان می‌برد که هر گوساله پروار و به بهره‌برداری برسد. این واحد صنعتی در منطقه دشت بالا گراش قرار دارد.»

حسن مرادی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش، گفت: «واحد صنعتی گوساله پرواری ۲۵۰ راسی در هفته بزرگداشت جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسید. جهاد کشاورزی برای اجرای این طرح صنعتی، ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی را در قالب طرح‌های واگذاری در اختیار مجری این طرح قرار داده است.»

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش در ادامه افزود: «این دامداری صنعتی با ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری ثابت و ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه در گردش به مرحله بهره‌برداری رسیده است و سالانه ظرفیت تولید ۸۵ تن گوشت قرمز را خواهد داشت و با افتتاح این طرح، ظرفیت تولید گوشت قرمز شهرستان به ۱۵۰۵ تن در سال خواهد رسید. با راه‌اندازی این طرح، به طور مسقیم و غیر مستقیم جهت ۱۶ نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.»