هفت‌برکه: پس از دو سال و سه ماه، با کاهش همه‌گیری کرونا، مجموعه استخر و سونای آبشار اندیشه از شانزدهم خردادماه فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

حمید نیکخو، مدیر عامل فرهنگ‌سرای آبشار اندیشه، در گفت‌وگو با هفت برکه با تایید خبر بازگشایی مجموعه استخر و سونای آبشار اندیشه گفت: «با توجه به فروکش کردن همه‌گیری ویروس کرونا و صدور مجوز بازگشایی اماکن آبی توسط ستاد مبارزه با کرونا و اداره بهداشت و درمان، تصمیم بر بازگشایی مجموعه استخر و سونا آبشار اندیشه گرفته شد. تعمیرات تاسیسات و سیستم‌های مربوط، از ابتدای اردیبهشت ماه شروع شده و استخر نیز در حال آبگیری است.»

او در مورد تاریخ دقیق بازگشایی مجموعه آبشار اندیشه گفت: «روز دوشنبه، شانزدهم خردادماه، مجموعه استخر و سونای آبشار اندیشه رسما فعالیت خود را شروع می‌کند و پذیرای شناگران، ورزش‌دوستان و بیماران نیازمند به آب‌درمانی خواهد بود. استخر و سونا به مدت ۲ سال و سه ماه تعطیل بوده و فعالیتی نداشته است. آخرین روز فعالیت استخر، چهارم اسفندماه ۱۳۹۸ بوده است که به دلیل شیوع کرونا به دستور ستاد مبارزه با کرونا در سطح کشور تمامی فعالیت‌های آبی و بسیاری از رشته‌های ورزشی دیگر متوقف شد.»

نیکخو با اشاره به بازسازی تجهیزات استخر گفت: «در خصوص تجهیزات و امکانات استخر، با توجه به تعطیلی طولانی‌مدت هر کدام از تجهیزات که نیاز به تعمیر داشت با همت بانی خیر فرهنگسرا، بازسازی شده است. یکی از این موارد، سیستم تصفیه آب استخر بوده است که انشالله همانند قبل یکی از استخرهای سرآمد در سطح استان باشیم.»

برنامه‌ی شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۱ آبشار اندیشه نیز تدوین شده است. مدیر عامل فرهنگسرای آبشار اندیشه می‌گوید: «برنامه شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۱ سانس‌های مجموعه استخر و سونای آبشار اندیشه به این ترتیب است: یک‌شنبه تا پنجشنبه: ساعت ۲۰:۳۰ آب درمانی آقایان و ساعت ۲۲:۰۰ آزاد آقایان، شنبه شب: سانس آزاد بانوان ساعت ۲۱:۰۰، یکشنبه و پنجشنبه، ساعت ۱۶:۰۰ آب‌درمانی بانوان و ساعت ۱۷:۳۰ آزاد بانوان. با توجه به درخواست مکرر بانوان، برای اولین بار یک سانس در هفته شب برگزار می‌شود که امید می‌رود با استقبال بانوان مواجه شود.»

آموزش نونهالان و نوجوانان هدفی است که مجموعه آبشار اندیشه روی آن تمرکز خواهد داشت. نیکخو در این رابطه می‌گوید: «امسال تلاش مدیریت و سایر کارکنان فرهنگسرای آبشار اندیشه بر این است که در کنار برگزاری دوره‌های آب‌درمانی و سانس‌های آزاد، تمرکز خود را بر آموزش و مشارکت بیش از پیش نونهالان و نوجوانان در سطح شهرستان قرار دهیم و ان‌شالله با فراهم آوردن امکانات و تجهیزات در کنار محیط مناسب و با همراهی خانواده‌های محترم، حمایت مسولین و استقبال همشهریان، شاهد رشد و تعالی روزافزون شهرمان گراش باشیم.»

abshar andeshe