هفت‌برکه: با بازنشستگی عبدالحسین مهروری، شهردار گراش، شورای شهر گراش می‌گوید در یک هفته تا حداکثر ۲۰ روز آینده شهردار جدید را معرفی می‌کند.

در آخرین خبر روابط عمومی شهرداری گراش در سال ۱۴۰۰ اعلام شد: «عبدالحسین مهروری شهردار سابق گراش در تاریخ ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰ بازنشسته و با مصوبه شورای شهر، مهندس امیرعلی غلامی به عنوان سرپرست شهرداری گراش معرفی شد.»

علیرضا دانشور، رییس شورای اسلامی شهر گراش، در مورد گزینه‌های شهرداری گراش به هفت‌برکه گفت: «از روز اول که آقای مهروری ابقا شد به دنبال گزینه دیگری بودیم و تقریبا با ۲۲ شهردار رایزنی و مذاکره کرده‌ایم در حال حاضر انتخاب شهردار جدید تقریبا نهایی شده است. بین دو گزینه به جمع‌بندی رسیده‌ایم و بلافاصله بعد از تعطیلات شهردار معرفی می‌شود.»

دانشور در مورد این دو گزینه گفت: «دو گزینه داریم که یکی بومی و غیر بومی است. بر اساس شرایط و ضوابط جمع‌بندی می‌کنیم و وقفه‌ای نمی‌اندازیم و من خودم معتقدم مدیریت با سرپرست باعث وقفه می‌شود.»

Shahrdari Sakhteman 

دانشور در مورد معیارهای شورای شهر برای انتخاب شهردار گفت:‌ «سابقه کار جزو معیارهای اصلی ما است و این که مهندس و عمرانی باشد. همچنین از نظر استعلامات و بازرسی کارنامه شفافی داشته باشد و حتی یک نقطه منفی در کارنامه‌اش نباشد. آشنایی با منطقه و شهر گراش هم از معیارهای ما بود. به خاطر همین روی گزینه‌های بومی هم بررسی زیادی داشتیم.»

مسائل اداری دست و بال ما را بسته بود

هر چند دانشور گزینه‌های مورد نظر شورا را معرفی نکرد، اما به نظر می‌رسد که شانس گزینه غیر بومی برای شهرداری گراش بیشتر باشد. با توجه به شعارهای دوره انتخاب اعضای شورا در مورد شهردار بومی، رییس شورای شهر گفت: «روی گزینه‌های بومی هم کار کردیم ولی گزینه‌ی آماده به کار و همه چیز تمام نداشته‌ایم. افراد متخصص خوبی داریم ولی بیشتر مسائل و قید و بند‌های اداری است که برای انتخاب شهردار دست و بال ما را بسته بود. این موضوع در کل کشور و حتی برای شهرداری تهران هم وجود داشت.»

دانشور با تاکید بر نیروسازی گفت: «حتی اگر شهردار هم غیر بومی باشد، تاکید داریم چهار پنج مهندس وارد شهرداری شوند و ما در پایان دوره شورای ششم چند گزینه آماده به کار برای سمت شهردار در دوره‌‌های آینده داشته باشیم.»

امیرعلی غلامی، سرپرست شهرداری گراش، متولد سال ۱۳۵۱، اهل شهرستان خنج و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد طراحی شهری است. غلامی قبلا در شهرداری علامرودشت مشغول به کار بوده و اکنون چهار سال است که در سمت معاون فنی شهرسازی در شهرداری گراش فعالیت دارد.

Shahrdari GHolami

بازنشستگی مهروری در پایان سال ۱۴۰۰

قرار بود عبدالحسین مهروری تا یک سال با شورای ششم همکاری داشته باشد اما این همکاری حدود ۷ ماه ادامه داشت. رییس شورای گراش در مورد بازنشستگی مهروری در این تاریخ گفت: «شرایط بازنشستگی ایشان اجازه نمی‌داد و مسائل شخصی خود آقای مهروری باعث شد که در پایان سال بازنشسته شود. در ضمن آقای مهروری اصرار داشت شروع به کار شهردار جدید از ابتدای سال مالی باشد تا دست شهردار جدید برای مدیریت مالی و پروژه‌ها باز باشد.»

رییس شورای شهر با تشکر از شهردار پیشین گراش گفت: «ایشان در این مدت شش هفت ماهه با تمام وجود کار کردند و خود آقای مهروری هماهنگی‌های شهرداری برای تعطیلات نوروز را انجام دادند. ایشان سی سال است برای گراش زحمت می‌کشند.»

دانشور در مورد زمان معرفی شهردار جدید گفت: «من خودم معتقد به مدیریت با سرپرست نیستم. شهردار جدید تقریبا مشخص است. سرپرست حدود یک هفته خواهد بود ولی اگر بخواهید تاریخ بزنید تا حداکثر ۲۰ فروردین شهردار معرفی می‌شود.»