زهرا فردفانی: دانشکده علوم پزشکی گراش اولین همایش علمی این شهرستان را با عنوان «همایش بیماری‌های عفونی شایع در استان فارس» برگزار کرد.

h10

به گزارش خبرنگار گریشنا اولین همایش بیماری‌های عفونی شایع در استان فارس روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۲ و ۲۳ امروز در دانشکده علوم پزشکی امام صادق(ع) برگزار شد. صبح چهارشنبه نشست نخست و جلسه افتتاحیه با سخنرانی دکتر کوثری رییس دانشکده علوم پزشکی و رییس همایش در سالن همایش‌های دانشکده آغاز شد.دکتر کوثری با خیر مقدم به اساتید، محققین و پژوهشگران از دست‌اندرکاران این همایش تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه دکتر حمیدرضا خرمی دبیر علمی همایش در گزارشی از روند برگزاری همایش گفت: حدود ۱۵۰ نفر برای شرکت در این همایش در سایت ثبت‌نام کردند و ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شده است. از بین مقالات رسیده ۶۴ مقاله توسط هیات داوران پذیرفته شد. ۱۶ مقاله انگل‌شناسی، ۲۴ مقاله میکروب‌شناسی، ۷ مقاله ویروس‌شناسی، هفت مقاله عفونت‌های ویروسی و ۷ مقاله در مورد سایر عفونت‌ها در همایش حضور دارد.

در نخست بخش همایش دکتر جعفر حسن‌زاده و امیررضا حمیدیان شیرازی از شیراز و دکتر عبادی و محمدرضا فروتنی از لار مقالات خود را ارائه کردند.

همایش بیمارهای عفونی شایع در استان فارس ظهر امروز به پایان رسید. مهدی محسن‌زاده رییس دانشکده پیراپزشکی گراش حضور نزدیک به ۲۰۰ نفر در این همایش را از نکات مثبت اولین همایش علمی برگزار شده در گراش دانست.