هفت‌برکه – گریشنا: بعد از تجمع اهالی روستای فداغ (خبر در گریشنا) در روز شنبه و اهالی کنگ و ریشه در روز یکشنبه، روز دوشنبه تعدادی از مسئولین ادارات شهرستان گراش برای بررسی موضوع محدوده مراتع این دو روستا به بخش مرکزی رفتند. 

13990215

به گزارش فداغ آن‌لاین دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان موضوع رفع اختلاف محدوده مراتع با حضور معتمدین محلی در منطقه اختلافی بررسی شد. به گزارش روابط عمومی منابع طبیعی گراش در جریان بازدید چند ساعته از مراتع برای تعیین محدوده بین فداغ و کنگ‌و‌ریشه، نتیجه قطعی‌ حاصل نشد و همچنان تعیین محدوده در گرو توافق اهالی این دو روستا است که برای این کار مهلت دو هفته‌ای تعیین شده است.

در بازدید از این محل صالحی، رییس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی فارس؛ علی زمانی، معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری گراش، عبدالله فضلی بخشدار مرکزی، ابراهیم شهسواری رییس اداره منابع طبیعی و اعضای شورای اسلامی روستاهای فداغ و کنگ‌وریشه، معتمدین و مطلعین روستاها حضور داشتند.

ابراهیم شهسواری رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گراش در پایان این بازدید گفت: در صورت‌جلسه‌ای که امروز به امضا حاضرین رسید، مقرر شد تا اهالی روستاهای فداغ و کنگ‌و‌ریشه در فرصت پانزده روزه، با همکاری شوراها، معتمدین، دامداران، مطلعین و آشنایان به منطقه و نام‌های محلی مناطق، محدوده را مشخص و نتیجه را برای اجرای طرح تعیین نهایی محدوده به اداره منابع طبیعی شهرستان اعلام کنند.

شهسواری در مورد عدم توافق شوراهای دو روستا گفت: «در غیر این‌صورت منابع طبیعی بر اساس حدود و ممیزی‌های مشخص شده و دریافت اطلاعات از مطلعین نسبت به تعیین محدوده اقدام خواهد کرد.»

13990215 Fedagh

Fedagh Kang