ساکنین شهرک پردی س در روزهای آینده نقاشی «در غبار زمان» را بر روی دیوار ورزشگاه محبی خواهند دید.

به نوشته ابوالحسن حسینی روابط عمومی شهرداری گراش این طرح قرار است ‌آینه ای از فرهنگ و مردم شناسی قرون گذشته ی شهر و ایران باشد. سایت شهرداری گراش با کریم قانع طراح و مجری طرح گفتگو کرده است. آقای قانع پیش از این چندین نقاشی دیواری را در شهر شیراز انجام داده است. این نقاشی دیواری و یا همان نقاشی شهری طرح‌هایی است ساده شده با مضامین تاریخی برگرفته از فرهنگ و زندگی گذشتگان‌مان تا مضامین و پیچیدگی های زندگی شهری مدرن امروزی. در این نقاشی دیواری تلاش شده است تا آنچه بودیم و آنچه هستیم با هنر نقاشی دیواری تجسم یابد.

Gozar Zaman01

کریم قانع طراح و مجری طرح این پروژه در این خصوص می‌گوید: با صحبت هایی که با مهندس قائدی شهردار گراش و اعضای محترم شورای شهر گراش داشتیم به دنبال طرحی بودند تا  گذشته و حال شهر گراش را به تصویر بکشد . آقای قانع در خصوص جزئیات این طرح می گوید: جزئیات رنگی در فریم های ابتدایی به صورت لکه های رنگی کوچک به عنوان نمادی از زمان بر روی کاراکترهای به تصویر کشیده شده و در طول  طرح عبور کرده و رفته رفته طرح امروزی تر شده و جزییات رنگ واقعی‌تر شده و این غبار رنگ از بین می رود. وی ادامه می دهد انتخاب شخصیت‌ها، فضاها، مکان‌ها و مضامین فرهنگی به کار رفته شده با کمک گروه گرد آورندگان فرهنگ گراشی انجام گرفت که بخشی از آرشیو عکس و منابع و اسناد قدیمی شهر را در اختیار قرار دادند و برای عکس‌های امروزی از منابع گردآوری شده توسط روابط عمومی شهرداری گراش استفاده شد. و بخشی دیگر از این تصاویر مرتبط با دوره‌های ماندگار تاریخ ایران کهن است که چندان به دور از فرهنگ کهن گراش نیست. وی عنوان کرد با توجه به روند اجرای این طرح امید است تا اواخر سال جاری این پروژه به اتمام برسد.

Gozar Zaman02

پس از اتمام این طرح، تیم اجرایی پروژه ی نقاشی های دیواری بلافاصله طرح دیگری را بر روی دیوار موتوری شهرداری گراش واقع در خیابان ریحان اجرا خواهد شد. در حال حاضر این پروژه در حال طراحی اولیه است.

سایت شهرداری گراش نوشته است: این طرح قرار است آینه‌ای از تاریخ و فرهنگ ما باشد و شایسته است در نگهداری آن کوشا باشیم. پس از کلیه شهروندان عزیز تقاضامندیم از نصب هر گونه تراکت، بنر، پارچه نوشته و یا هرگونه نوشته، شعار و هر گونه دستکاری در طرح‌های اجرا شده خودداری کنند.

Gozar Zaman03