بستن

خیابان عاشورا دهه فجر افتتاح می‌شود

هفت‌برکه – گریشنا: با افتتاح خیابان عاشورا دسترسی اهالی پروژهای مسکن مهر و خودمالکی بهبود پیدا می‌کند.

خیابان عاشورا پروژهای مسکن مهر و مسکن خودمالکی زیتون و کوثر را مستقیما به بلوار شهدا متصل می‌کند.  ابراهیم خداشناس شهردار گراش در گفتگو با گریشنا گفت: «مهمترین پروژه شهرداری گراش در دهه فجر، افتتاح خیابان عاشورا است. این پروژه در هفته دولت کلنگ‌زنی شد و طبق وعده داده شده در دهه فجر افتتاح می‌شود. برای این پروژه سه و نیم میلیارد تومان از محل عوارض های داخلی شهر گراش هزینه شده است.» (خبر کلنگ‌زنی در گریشنا)

شهردار گراش در مورد ضرورت خیابان عاشورا گفت: «تجمع جمعیت زیادی در قسمت شمال غربی شهر و مسکن مهر وجود دارد. سیاست شهرداری در کل شهر این بوده است که تعادل فضای خدماتی ایجاد کند و به گوشه گوشه شهر با توجه به جمعیت آن توجه شود. بهترین فعالیت عمرانی برای مسکن مهر با توجه به حضور تجمع جمعیتی و جضور افراد متوسط و کم در آمد ایجاد یک مسیر دسترسی مطلوب بود.»

مهندس خداشناس در مورد ویژگی‌های این پروژه گفت: «یکی از ضرایب سختی این پروژه این بود که مجموعه‌ای از فعالیت‌های عمرانی مانند دیواره‌گذاری سیل‌بند هم باعث ایمنی بالای این پروژه شده و هم به آن زیبایی می‌دهد. اما کار اصلی در بخش لوله‌گذاری انجام شد. این بخش در نهایت مدفون می‌شود و مردم چهره آن را نمی‌بییند ولی با توجه به این که لوله‌گذاری با این قطر قبلا در گراش انجام نشده بود و مطالعاتی در مورد دبی هم وجود نداشت، اجرای آن در تخصص پیمانکاران محلی نبود.»

شهردار گراش در مورد مشخصات فنی لوله‌گذاری پروژه گفت: «چون مسیر از روی رودخانه فصلی می‌گذشت لوله‌گذاری دوقلو با قطر ۱۶۰۰ میلی‌متر تقریبا اندازه قد یک انسان به طول ۱۵۰ متر و به صورت مورب در بستر بتنی انجام شد. بعد از آن مخروط‌‌ریزی، بسترسازی و دال جهت زیرسازی اساس و زیر اساس انجام شد.»

خداشناس در مورد زمان نهایی شدن این پروژه گفت: «بخش لوله‌گذاری که مهمترین بخش کار بود به پایان رسیده است. تک لبه‌ها به طول دو کیلومتر و نیم و جدول‌گذاری انجام شده است. بعد از زیرسازی و بیس‌ریزی باید آسفالت انجام شود که به دلیل وجود رطوبت و بارندگی‌های اخیر و برای تضمین کیفیت کار، آسفالت به تاخیر افتاده است ولی در روزهای آینده انجام خواهد شد و این پروژه قطعا در دهه فجر افتتاح می‌شود.»

شهردار گراش در گفتگو با گریشنا دیگر فعالیت‌های شهرداری را نیز تشریج کرد که در روزهای آینده در گریشنا منتشر می‌شود.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top