هفت‌برکه – گریشنا: محمدصادق رحمانیان بعد از پنج سال، مدیریت رادیو فرهنگ کشور را به علیرضا حبیبی واگذار کرد.

به گزارش روابط عمومی صدای جمهوری اسلامی ایران، آیین تکریم و معارفه مدیران رادیو فرهنگ و رادیو جوان یکشنبه ۲۴ آذرماه برگزار شد. با حکم معاون صدای رسانه ملی، علیرضا مقصودی به عنوان سرپرست شبکه رادیویی جوان جانشین علی سیفی و علیرضا حبیبی به عنوان سرپرست شبکه رادیویی فرهنگ جانشین محمدصادق رحمانیان شد.

شاه‌آبادی رییس رادیوی ملی در این جلسه در مورد رییس پیشین رادیو فرهنگ گفت: «دکتر رحمانیان، مدیر سابق رادیو فرهنگ نیز چهره‌ای فرهنگی، فرهیخته و اهل قلم هستند که اشراف کامل به حوزه ادب و هنر دارند. وجود ایشان برای رادیو فرهنگ مغتنم بوده و خواهد بود به طوری که همچنان از تلاش ایشان برای غنای رادیو بهره خواهیم برد.»

رحمانیان در مراسم تودیع و معارفه در سخنان کوتاهی گفت: «خدا را شاکر هستم که بعد از پنج سال مدیریت در رادیو فرهنگ، در اوج با رادیو خداحافظی می‌کنم. امیدوارم دوستان دیگری که در خدمت رادیو هستند، بتوانند راه ما را ادامه بدهند.»

رحمانیان از ۱۹ سال پیش وارد رادیو فرهنگ شد و سمت‌های مختلفی در این رسانه ملی داشت. او از سال۱۳۹۱ مدیریت شبکه رادیویی طنز و سرگرمی صبا را بر عهده داشت. با ادغام رادیو صبا در شبکه‌ فرهنگ از اول بهمن ۱۳۹۳ به مدیریت رادیو فرهنگ منصوب شد. رادیو فرهنگ بعد از شبکه سراسری رادیو به عنوان شبکه دو رادیو شناخته می‌شود و یکی از شبکه‌های اصلی صدا و سیما محسوب می‌شود.

صادق رحمانی در گفتگو با گریشنا در مورد برنامه آینده خود گفت: «من فرزند رادیو هستم و همچنان به عنوان کارشناس و مشاور با رسانه ملی همکاری خواهم داشت. در کنار این، چندین پروژه ناتمام فرهنگی و پژوهشی را دنبال می‌کنم که با به وجود آمدن فراغت بیشتر، روی آن‌ها متمرکز خواهم شد.»

محمدصادق رحمانیان متولد ۱۳۴۴ در گراش است. او به نام صادق رحمانی در میان شاعران، نامی شناخته شده است. مدیریت انتشارات همسایه، مدیر مسئولی موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش و انتشار دو ماهنامه ادبی چامه از مهمترین فعالیت‌های فرهنگی صادق رحمانی در سال‌های اخیر است. 

 

Rahmani Farhang Radio