هفت برکه (گریشنا): شرایط جدید دریافت وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده اعلام شد. با این وجود تاکنون متقاضیان کمی پیگیر دریافت این وام بوده‌اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی لارستان، مهندس سلمان مهرابی، مدیریت معماری و شهرسازی از تسهیلات وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده خبر داد و گفت:«هر فردی بتواند برای ساخت واحد مسکونی در داخل بافت های فرسوده پروانه ساختمانی دریافت کند، مشمول تسهیلات می شود ، افزود :ملاک تعداد تسهیلات پرداختی، تعداد واحدهای مندرج در پروانه ساختمانی اولیه صادره توسط شهرداری می باشد.

وی در خصوص میزان تسهیلات تصریح کرد : میزان سقف تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت ارزان قیمت به ازای هر واحد مسکونی تولید شده ۴۰ میلیون تومان با نرخ سود نه ( ٩ % ) درصد تعیین شده است. در صورت درخواست متقاضی سقف این تسهیلات تا ۵۰ میلیون تومان قابل افزایش است.که نرخ سود برای تسهیلات پرداختی مازاد برسقف تسهیلات مشارکت مدنی مذکور هجده (١٨%) درصد ثبت می‌شود.

مدیریت شهرسازی و معماری این اداره با اشاره به این که:«فرآیند ثبت درخواست،بارگذاری مدارک تا مرحله معرفی به بانک مسکن صرفاً در سامانه تسهیلات به آدرس www.facibility.udrc.ir صورت می‌پذیرد، ادامه داد:«مراحل انجام کار از طریق این سامانه توسط متقاضی قابل پیگیری است و در صورت لزوم و یا بروز مشکل، مراتب به صورت پیامک به متقاضی اطلاع داده می‌شود.»

وی در پایان خاطر نشان کرد:«همشهریان محترم می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل در ثبت نام یا کسب اطلاعات بیشتر به حوزه مدیریت شهرسازی و معماری این اداره کل مراجعه نمایند.»

مهندس مهرابی با اشاره به این که در حال حاضر تعداد متقاضیان برای دریافت این وام در گراش به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد، می‌گوید:«از آن جایی که مبلغ وام خیلی کم است و شرایطی از جمله سنددار بودن ملک و گرفتن پروانه دارد و از طرفی این وام صرفا برای نوسازی و حتی برای تعمیرات منزل نیز نمی‌توان از آن استفاده کرد، مردم از آن استقبال نمی‌کنند.»

مهدی صمیمی، که ۵ سال است به عنوان کارشناس درآمد و نوسازی در شهرداری گراش فعالیت دارد نیز صحبت‌های مهندس مهرابی را تایید کرد و گفت:«در طول این مدت حتی یک متقاضی هم برای گرفتن وام نوسازی نداشتیم.»

kalat3