هفت‌برکه – گریشنا: یک کلنگ‌زنی و دو افتتاح، سهم شهرداری گراش در سومین روز از برنامه‌های دهه فجر بود.

به گزارش هفت‌برکه، صبح امروز یکشنبه چهاردهم بهمن‌ماه ۹۷ در سومین روز از دهه فجر، بعد از پایان جلسه شورای اداری شهرستان، زیرسازی و آسفالت بلوار حافظ و پارک هفت‌برکه افتتاح، و پارک کوهپایه کلات در یک هوای بارانی با حضور اصغر فرودی، فرماندار شهرستان، علی اصغر حسنی، رئیس شورای شهر گراش و مسئولین شهرستان کلنگ‌زنی شد. مابقی پروژه‌های شهرداری روز سه شنبه همزمان با حضور معاون استاندار افتتاح خواهد شد.

13971114 Park Kohpayeh Kalat 1

پارک کوهپایه کلات کلنگ‌زنی شد

فاز یک پارک کوهپایه  در سمت شرقی و جنوب کلات ساخته می‌شود. اما در نهایت قرار است این پارک دور تا دور کلات را بگیرد. کلنگ این پروژه در انتهای خیابان کبابی نارنجستان به زمین زده شد.

ابراهیم خداشناس، شهردار گراش، با اشاره به نحوه ساخت پارک کوهپایه کلات می‌گوید: «پروژه‌هایی مثل پارک‌ها و خدمات شهری در سیستم شهرسازی بسیار تاثیر دارد چون جایگاه شهری را ارتقا می‌دهد. این پروژه دارای خصوصیات کاملی از این ضوابط است. در این پروژه قرار است یک ۱۶ متری دور تا دور کلات بگردد به عنوان حافظ کلات که آن را به عنوان یک منبع میراثی و ارزشی حفظ می‌کند و اطراف آنرا به عنوان فضای سبز و تفرجگاهی قرار می‌گیرد.»

خداشناس با بیان این که فاز اول این پروژه ۵ هکتار است گفت: «این پروژه بسیار عظیم جز با هماهگی میراث میسر نمی‌شود، همه ما به سرمایه‌های خودمان که مکان‌های میراثی ما هستند عرق داریم. اینطور نیست که خدایی ناکرده کسی بخواهد تعرضی به این مکان داشته باشد، اعتبار دادن به مکان‌های میراثی و تاریخی هم جز با ایجاد مکان‌های تفرجگاهی و تفریحی میسر نیست، باید با ایجاد مکان‌های تفرجگاهی مکان‌های تاریخی را به مردم شناساند و پای آنان را به این مکان‌های تاریخی کشاند. امیدواریم تا سال آینده تا نیمی از آن انجام شود و برای افتتاح مجدد به ایجا بیاییم، کلنگ‌زنی راحت است اما باید پیگیری و به افتتاح رساند. امیدوارم فرمانداری این پروزه و پروژه زیرگذر برزگران را قولی که در کمیته فنی دادند عملی کنند و پیگیری ویژه‌ای در جذب اعتبارات دولتی و هماهنگی بین ادارات داشته باشند.»

اصغر فرودی، فرماندار گراش ضمن تشکر از شورا و شهرداری بخاطر اهتمامی که به مسئله فضای سبز و نشاط و شادمانی دارند افزود: «فقط از باب توصیه عرض کنم که این پارک می‌تواند طوری طراحی شود که رویکرد ورزشی هم داشته باشد و هم محل اسکان موقت برای مسافرین داشته باشد تا هدف از احداث پارک تکمیل شود. امیدوارم ساخت این پارک نه تنها مزاحمتی برای همسایه‌ها نداشته باشد بلکه باعث رونق محله پایین دست کلات هم بشود.»

13971114 Khiyaban Hafez 2

۴۰۰ متر از بلوار حافظ به بهره‌برداری رسید

خداشناس در خصوص این پروژه می‌گوید: «۴۰۰ متر از بلوار حافظ آماده بهره‌برداری است، این بلوار از چهار طرف به طول ۱۶۰۰ متر جدول گذاری شده است، زیرسازی و آسفالت در همین چند روز به پایان رسیده است، فازم دوم این بلوار هم در آینده‌ای نزدیک انجام خواهد شد. اعتبار این پروژه ۹۵۰ میلیون تومان است.»

فرودی فرماندار گراش در آیین افتتاح فاز یک بلوار حافظ (فلسطین) گفت: «شهرداری پروژه‌های متعددی دارد که متاسفانه بسیاری از پروژه‌های شهرداری قابلیت افتتاح ندارد مثلا شهرداری  ۵ میلیارد تومان تملک زمین برای یک خیابان دارد که قابلیت افتتاح ندارد، یکی از پروژه‌های مهم شهرداری بحث کمربندی است که تقاضا دارم عمده تمرکز خود را بگذارید بر روی آن که پروژه خیلی مهمی است.»

فاز سوم پروژه تفریحی، فرهنگی و تاریخی هفت برکه به بهره‌برداری رسید

ابراهیم خداشناس با بیان اینکه پروژه هفت‌برکه کاملا هماهنگ با میراث است اظهار داشت: «این پروژه در جهت سرمایه‌گذاری در جهت میراث و حفظ ارزش‌ها و سرمایه‌های ارزشی شهر است. وسعت این پروژه یک هکتار است که در دو فاز انجام شده است و امیدوارم همزمان با هفت برکه، در پنج برکه هم به عنوان یک پارک بسیار با ارزش اقدام شود. این پروژه‌ها ارزش می‌دهد به مکان‌های تاریخی و تفریحی شهر. یک قسمت به صورت پارکینگ ماشین و تعدادی مغازه‌ها هم در فضای پارک وجود دارد که باید در آینده تملک شود که اشکال برانگیز است. این پروژه در سه فاز ساخته شده است که امروز فاز سوم آن به بهره‌برداری رسید. مجموع اعتبار هر سه فاز یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان بوده است.»

عملیات عمرانی در محوطه هفت‌برکه همچنان ادامه دارد.