هفت برکه(گریشنا): «بهار آهنگ» و «بهار نامه» دو برنامه‌ای است که اداره میراث فرهنگی گراش با همکاری انجمن ایکوموس در روزهای باقیمانده از تعطیلات نوروز در خانه شهیدان عظیمی برگزار می‌کند.

به گزارش هفت برکه، با توجه به برگزار نشدن خونه کدیم در نوروز امسال اداره میراث فرهنگی و انجمن ایکوموس شهرستان گراش در نظر دارد دو شب ویژه برنامه در روزهای باقیمانده از تعطیلات نوروز برای مردم و مهمانان نوروزی برگزار کنند.

«بهار آهنگ» نام برنامه‌ای است که اداره میراث فرهنگی گراش با همکاری انجمن ایکوموس و شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی نسیم بهشت ایرانیان فردا شب ۹ فروردین ساعت ۹ شب در خانه شهیدان عظیمی برگزار می‌کند، این برنامه شامل موسیقی سنتی و پاپ است که مجید رایگان و عباس امانی ار مهمانان فردای خانه شهیدان عظیمی هستند.

«بهار نامه» دیگر برنامه‌ای است که ۱۱ فروردین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با رونمایی از کتاب‌های نویسندگان گراش ساعت ۹ شب در خانه شهیدان عظیمی برگزار می‌کند. موزه خانه شهیدان عظیمی هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب برای بازدید علاقمندان باز است.

غلامرضا آرمان‌مهر، دبیر انجمن ایکوموس گراش با اشاره به اینکه امسال خونه کدیم برگزار نشد گفت: «امسال بنا به دلایلی که یکی از مهمترین آن‌ها عدم تامین مالی این برنامه بود خونه کدیم برگزار نشد. با همکارای اداره میراث فرهنگی و همکارانم در انجمن ایکوموس تصمیم گرفتیم موزه مردم شناسی در خانه شهیدان عظیمی را احیا کنیم تا مهمانان نوروزی بتوانند بازدید داشته باشند و دو برنامه بهار آهنگ و بهار نامه نیز در نهم و یازدهم فروردین در این خانه برگزار می‌شود.»

آرمان‌مهر در ادامه با بیان این که نتایج مسابقه ۱۱/۱۱ در ۲۵ فروردین اعلام می‌شود افزود: «به مناسبت روز گراش مسابقه گراش‌شناسی ۱۱/۱۱ در بهمن ماه برگزار شد که شرکت کنندگان در این مسابقه باید ۱۱ اثر تاریخی گراش را شناسایی می‌کردند. نتایج این مسابقه قرار بود در نشست میراث فرهنگی مشخص شود اما به زمان دیگری منتقل شد. قرار است ۲۵ فروردین ماه ۹۷ مصادف با مبعث حضرت رسول اکرم (ص) طی مراسمی قرعه‌کشی این مسابقه در خانه شهیدان عظیمی برگزار شود. بیش از دو هزار نفر در مسابقه روز گراش شرکت کرده‌اند.»

 

photo ۲۰۱۸ ۰۳ ۲۸ ۱۲ ۲۴ ۲۵