هفتبرکه (گریشنا): اصلاح میدان شهید برزگران، نصب دوربینهای ترافیکی و امنیتی، و راهاندازی پیست ماشین و موتور سنگین، سه موردِ برزمینمانده است که امروز در شورای ترافیک شهرستان گراش مطرح شد.
به گزارش کانال رخداد گراش، جلسه شورای ترافیک شهرستان گراش امروز صبح دوم دیماه به ریاست اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، و با حضور اعضا در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد. فرماندار گراش با بیان اینکه در ۷ ماهه سال ۹۶ میزان فوتیهای سوانح ترافیکی در راههای ارتباطی شهرستان و سطح شهر ۳۳ درصد نسبت به سال مشابه ۹۵ کاهش پیدا کرده است، گفت: «بر اساس اعلام اداره کل پزشک قانونی استان فارس، با همت تمامی ارگانها و نهادهای عضو شورای ترافیک، در ۷ ماهه نخست سال جاری، شهرستان گراش رتبه سوم کاهش تلفات ناشی از سوانح و تصادفات برونشهری و درونشهری را در استان فارس به خود اختصاص داده است.»
اصغر فرودی با تاکید بر اینکه کاهش تلفات و تصادفات در شهرستان نیازمند آسیبشناسی است، اظهار داشت: «اطلاعرسانی مناسب، آموزش همگانی و آگاهیبخشی در خصوص قوانین و مقررات ترافیکی و راهنمایی و رانندگی میتواند نقش مهمی در کاهش تخلفات و تلفات جادهای ایفا کند.» او با اشاره به اینکه مصوبات شورای ترافیک نقش بسیار مهمی در امنیت و سلامت جامعه دارد، افزود: «مصوبات شورای ترافیک گراش برای افزایش نظم شهر تا حصول نتیجه مطلوب به طور جدی پیگیری شود.» فرماندار گراش با ابراز گلایه، بر اصلاح میدان شهید برزگران تاکید کرد و گفت: «رفع نقاط حادثهخیز در گراش منجر به کاهش تصادفها و تلفات شده است.»
تامین روشنایی جاده گراش-اوز و گراش-لار، تسریع در واگذاری زمین به بخش خصوصی برای ساخت پیست موتورسواری ویژه موتور سنگین، ساماندهی نقاط حادثهخیز و توسعه شبکه راهها و جادههای شهری و روستایی از مهمترین موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
محمدکاظم جعفری، دبیر شورای ترافیک، در گفتگو با هفتبرکه در مورد وضعیت واگذاری زمین برای پیست ماشین و موتور سنگین توضیح داد: «اداره ورزش و جوانان بر تحویل دادن این پیست به بخش خصوصی تاکید دارد. از دو سال قبل، آقای شیخی زمینی را در تنگ بادامی برای راهاندازی این پیست درخواست داده است، اما اداره منابع طبیعی به دلیل حفظ پوشش گیاهی منطقه با آن موافق نبود. دوباره زمینی در همان نزدیکی پیشنهاد شده است، که منتظر جواب کمیسیون استان است.» جعفری یادآوری میکند که پیست خاکی موتور کراس با مدیریت بیضایی پیش از این فعال شده است.
دبیر شورای ترافیک دربارهی نصب دوربینهای ترافیکی و امنیتی در شهر نیز میگوید: «به این موضوع نیز در شورا اشاره شد، ولی هنوز در بحث اعتبارات و تامین هزینه مشکل وجود دارد.»
اما نکتهای که چندی است اعتراض شماری از همشهریان را به دنبال داشته است، نصب تابلوی محدودیت سرعت ۵۰ کیلومتر در بلوار خلیج فارس و حضور ماموران راهنمایی و رانندگی برای جریمه در ورودی و خروجی شهر از سمت لار است. جعفری دربارهی این محدودیت توضیح میدهد: «شورای ترافیک یک کمیته فنی دارد که از محلها بازدید میکند و طبق آییننامه محدودیتها را تعیین میکند و در شورای ترافیک تصویب میشود. در این بلوار، چون فرعیهای جاده به طرف صحراها مستقیم به جاده اصلی راه دارند، طبق آییننامه باید حداکثر سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت باشد. اگر کندروها درست طراحی شده بود، میشد تا ۷۰ کیلومتر نیز سرعت را بالا برد.» دبیر شورای ترافیک میگوید چند مورد گزارش نارضایتی از عملکرد ماموران در این محل دریافت کرده است، اما اعتراضی به تعیین این محدودیت سرعت مطرح نشده است.
شهروند
۴ دی ۱۳۹۶
پلیس عزیز شما بیشتر از جریمه کردن و مجازات کردن متخلفین وظیفه تون آموزش، فرهنگ سازی و ایجاد انگیزش برای پیشگیری از تخلف هست ولی تنها عملکردی که من از شما دیدم فقط جریمه کردن هست !!!!! برادر عزیز وسط فلکه (مخصوصا فلکه بیمارستان) که کلی ملت در حال حرکت و دور زدن هستند جای نگهداشتن ماشین مردم هست برای جریمه و چک مدرک؟؟؟؟؟!!! یه دفعه از سمت پارک شهر داری میایی نگاهت به سمت چپ هست که ببینم ماشینی از چپ نمیاد ناگهان میزنی پشت ماشینی که وسط راه جناب پلیس کنار آموزش و پرورش نگهداشته برای جریمه!!!! لااقل اگه میخواید فعالیت از خودتون نشون بدید و جریمه کنید لااقل جای درست وایسید که مزاحم تردد مردم و سبب ترافیک و خطر تصادف نشید
1
۴ دی ۱۳۹۶
پلیس راهنمایی رانندگی جایی وایمیسته یه چیزی گیرش بیاد،حالا بیاد تذکر بده که سودی براش نداره،بارها شده وسط تقاطع تو خیابون میخام دور بزنم،مخصوصا تقاطع بلوار معلم،کنار بستنی فروشی ،دقیقا پایین تابلو ،ایست ممنوع پارک کردن،مجبوری دو فرمانه وسط خیابون بیای تا بتونی رد بشی،اونوقت پلیس وظیفه شناس منو وسط خیابون با اینکه کمربند بسته بودم،برا نبستنش جریمه کرد ،
پرنده مهاجر
۳ دی ۱۳۹۶
شما یه سر به مسکن مهر قدیم بزنین ببینین ظهرها ماشینها چع جوری پیاده روها رو قرق کردن واسه سایه..حالا خوبه هر واحد یک پارکینگ داره..پیرزن بنده خدا نه میتونست از روی جدول رد بشه نه پل واسه رد شدن بود مجبور شد همه مسیر رو یرگرده تا پل جلو خونه اش..واقعا متاسفم واسه اون بیشعوری که تو پیاده رو پارک میکنه…
مینا
۳ دی ۱۳۹۶
میگم حالا که بحث بر سر ماشین و از اینجور چیزا هست، پارکینگ ماشین که جای باغ ملی درست کردند و دستشون هم درد نکنه پس چرا خیلی از بشرهای بی فرهنگ توی پیاده رو جلو مسجد و فضای جلو بانک موتور و ماشینهاشونو پارک میکنن ؟؟!!!! یعنی اند بی فرهنگی هستن راننده این موتور و ماشینها.حالا پلیس راهنمایی رانندگی چرا اینارو جمع نمیکنه و بهشون یاد نمیده که دو قدم اونورتر جلو مغازه عباس نجار پارکینگ ماشینه. خودشون که جاهلند لااقل شما پلیس گرامی به اون لباس و تیپ قشنگت قسم یه تذکری یه جریمه ای یه تشری یه جرثقیلی آخه تا کی ماء پیاده، توی اون مسیر باید مار ماری حرکت کنیم، جلو ماشین و موتور در حال حرکت راه بریم تا بریم توی پیاده رو.یعنی تا حالا هر شهری رفتم ندیدم ماشین و موتور توی پیاده رو پارک کنن.خیلی از پیاده روهای گراش پارکینگ خصوصی وسایل نقلیه این مدل راننده های بی فرهنگه.اینجا گراش است.
گراشی
۳ دی ۱۳۹۶
تو را خدا میدان برزگران هرچه سریع تر ایمن سازی کنید اگر اتفاقی افتاد بنده که از آن نخواهم گذشت هزاران راه حل دارد که تاکنون فقط دست دست می کنند
tiplus.ir
۲ دی ۱۳۹۶
به هیچی فکر نمیکنن
....
۲ دی ۱۳۹۶
یکم کار کارشناسی میکردن خوب بود نه با ازمون خطا…….برای اصلاح معایب را برطرف و هزینه کرد…هزینه از جیب دولت نه با پول و جان مردم…..
علیرضا
۲ دی ۱۳۹۶
تا اخلاق و رفتار پلیس راهور بامردم شریف گراش خوب نشه هیچ کس تو هیچ مواردی از اینا کوتاه نمیاد …
گراشی
۲ دی ۱۳۹۶
والا بلا یه پل عابر پیاده بزنین.من همیشه با ترس و لرز ازین قسمت خیابون رد میشم.گناه منی که میخوام پیاده برم چیه.
محمد
۲ دی ۱۳۹۶
سلام شورا ترافیک می خواد چکار کنه برای میدان برزگران، أیا طرحی است که اجرا بشه با هزینه کم، چرا طرحی که دادن به شهرداری که می تونن با هزینه کم اجرا کنن چرا بررسی و اجرا نمی کنند اینا که در جلسه نشستن کدوم غیر از شهردار می تونن تصمیم به اجرا بگیرن ،