هفت‌برکه (گریشنا): مدتی است که تلویزیون، به خصوص شبکه سه و در زمان پخش فوتبال زنده، روی اعصاب بینندگان است. این مشکل به دستگاه‌های دیجیتالی که تصویر را بر روی آنتن می‌فرستد مربوط می‌شود. بیشتر مردم گراش که از طریق گیرنده‌های دیجیتال و ماهواره تصاویر را دریافت می‌کنند، با این مشکل مواجه هستند. در بخش ارد هم فوتبال با کمی تاخیر برای مردم پخش می‌شود.

شیدا شرقی، خبرنگار هفت‌برکه، صبح امروز با عبداالله نظامی که مسئول پیگیری این مسئله است تماس گرفته است. نظامی با اشاره به این که سال‌هاست برای خدمت به شهر پیگیر کارهای دستگاه دیجیتال است، می‌گوید: «قبلا تصویر را از روی ماهواره دریافت می‌کردیم، ولی از چند سال پیش با پرداخت مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان از بخش ۲ درصد نفت و گاز به صدا و سیمای فارس، گراش مجهز به دستگاه دیجیتال شد. در حال حاضر تصویر از خرمن‌کوه فسا بر روی دستگاه کورده لار می‌آید و سپس از کورده لار برای گراش پخش می‌شود. همین جابه‌جایی چندباره، باعث قطعی تصاویر و بروز مشکل در پخش می‌شود.»

نظامی در ادامه می‌گوید: «با صحبتی که با کارشناس شیراز داشتیم و با پیگیری مسئولین شهرستان، قرار شد با پرداخت هزینه‌ای، دستگاه مجزا برای گراش تهیه و بر روی کوه کلات نصب شود تا از لار مجزا شویم و این مشکل حل شود.»

قاسم فرسوده، معاون فرماندار شهرستان گراش، نیز در گفتگو با خبرنگار هفت‌برکه گفت در حال پیگیری این مسئله هستیم: «با معاونت فنی صدا و سیمای استان صحبت شده و قرار است تا فردا کارشناسی از شیراز برای حل این مسئله به گراش بیاید و مشکل را حل کنیم.»

KALAT