گریشنا: جلسه‌ی ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور فرماندار، مسئولین ادارات و برخی از مبلغین و روحانیون در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده‌ی علوم پزشکی، دکتر احمد عبدالهی قائم مقام دانشکده علوم پزشکی و رییس مرکز پیشگیری از سرطان شهرستان گراش در جلسه ستاد مبارزه با  مواد مخدر گفت: «علما، روحانیون و مبلغان در ماه محرم و صفر نقش مهمی در تغییر سبک زندگی مردم دارند.»

دکتر عبدالهی در ادامه بیان داشت: «هر کس، به خصوص روحانیون، به هر طریقی باید تلاش کنند که جامعه‌ی ما جامعه حسینی شود و راه و اخلاق حضرت عبدالله (ص) به عنوان الگو سرلوحه‌ی زندگی ما باشد.» وی همچنین اظهار داشت: «بسیاری از فرهنگ‌سازی‌ها باید در مجالس سیدالشهدا (ع) انجام شود. بهترین مکان برای تغییر سبک زندگی به سمت زندگی اسلامی همین مجالس عزاداری است.»

قائم مقام علوم پزشکی گراش تصریح کرد: «شما مبلغان بر روی منابر می‌توانید مردم را از خطراتی که جامعه را تهدید می‌کند آگاه کنید. خطراتی همچون اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و جدید، اعتیاد جوانان به قلیان که حتی گاهی متاسفانه در مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) نیز مشاهده می‌شود؛ طلاق، افسردگی، خودکشی و خطراتاتی از این قبیل باید به گوش مردم برسد تا ان‌شاالله روزی شاهد جامعه‌ی حسینی با شعور حسینی باشیم، نه فقط شور حسینی.»

دکتر احمد عبدالهی درباره‌ی کاهش فرهنگ کتاب‌خوانی نیز گفت: «از روی همین منابر می‌توان مردم را به ارزش کتاب خواندن آگاه و برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی اقدام کرد تا این فرهنگ ارزشمند نهادینه شود.»

وی در پایان افزود: «فردای قیامت همه‌ی ما مسوول هستیم و باید پاسخگو باشیم. پس از هر طریقی باید تلاش کرد تا ریشه ناهنجاری‌های اجتماعی به خصوص مواد مخدر در جامعه از بین برود.»

mokhadder1

mokhadder2