امروز سالن سراجی یک روز پس از روز معلم، محل حضور فرهنگیان شهر بود. دانش‌آموزان خردسال، در محل در ورودی سالن ایستاده و با ریختن گل بر سر میهمانان برنامه به آنان خوشامد می‌گفتند. در غیاب مهروری، رئیس آموزش و پرورش گراش که در سفر عتبات عالیات به سر می‌برد، محمد حسین خواجه‌زاده معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس، میهمان ویژه این مراسم بود. در ردیف اول به جز حجت‌الاسلام حلاجی، امام جمعه و دهقانی، معاون فرمانداری شهرستان، ۹ صندلی نیز مخصوص معلمان نمونه سال تحصیلی ۹۰-۹۱ بود که هدایای خود را در پایان مراسم دریافت کردند.

حاج احمد درویشی، از قدیمی‌ترین معلمان گراش و رئیس سابق اداره آموزش و پرورش گراش، اولین سخنران این جلسه بود. او با ذکر خاطراتی از سالهای نخست خدمت خود در کسوت معلمی، به مقایسه دوران قبل از انقلاب و پیشرفت‌های کنونی کشور، پس از انقلاب اسلامی پرداخت.

خواجه‌زاده معاون آموزش متوسطه فارس نیز در سخنانی با ذکر این نکته که پیشرفت هر جامعه فراتر از اندیشه معلمانش نیست، گفت: آموزش و پرورش در آستانه یک تحول اساسی است. در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که بیش از بیست سال برای تنظیم آن زمان برده است، تحول در نیروی انسانی، محتوای درسی و شیوه تدریس از مهم‌ترین ارکان آن است. خواجه‌زاده درباره نقش معلم در سند تحول آموزش و پرورش توضیح داد: نقش معلم در این سند به عنوان اسوه‌ای امین و بصیر برای دانش‌آموزان تعریف شده است.

از نه نفر معلم نمونه امسال، پنج نفر در مقطع ابتدایی انتخاب شده بودند. باقر طاهری، آموزگار پنجم دبستان شهید قاسمی فداغ و خانم‌ها مرضیه زینل‌زاده، معلم پایه اول دبستان شهید عالمی، رفعت حجاری‌فرد، پایه سوم دبستان شهید بهزادی، زیبا سعادت، معاون دبستان حضرت زینب و سیما فرجی، مدیر دبستان پاکزاد با حضور بر روی سن، هدایای خود دریافت کردند. خانم‌ها نفیسه رحمانیان، دبیر معارف دبیرستان کوثر و هنرستان زاهدی و روحی افکاری، دبیر زیست‌شناسی از دیگر معلمان نمونه امسال بودند. مصطفی معتمدی، معاون پرورشی دبیرستان حضرت ولی‌عصر (عج) و سید هاشم طباطبایی دبیر راهنمایی سعادت نیز در جمع معلمان برتر امسال بودند.

گفتنی است در این مراسم به مناسبت آخرین سال خدمت سه نفر از معلمان و بازنشست شدنشان از سهیلا امینی، نعیمه شاکر‌پور و ابراهیم خرم‌دل نیز تقدیر شد. از خانواده مرحوم حسن کریم‌پور نیز که در سال تحصیلی جاری جان خود را از دست داده بود در این مراسم دلجویی شد.