احمدرضا خودکامه: خبر همیشه مهم بوده، است و خواهد بود. ساده ترین وجه آن این است که آدمها وقتی به هم سلام میکنند بلافاصله بعد آن می گویند چه خبر؟ این «چه خبر؟»، اهمیت خبر برای افراد را نشان می دهد.

خبر حالات گوناگونی دارد، خبرهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، و… هر فرد بسته به نوع فعالیت اش اخبار خاصی را دنبال می کند، مثلا فردی که در نهادهای دولتی و سیاسی شاغل باشد، مسلما اخبار سیاسی منطقه خود و استان و کشور را مرتب رصد و پیگیری می کند و یا فردی که فعالیت های اقتصای را انجام میدهد، دائما قیمت های سکه و دلار را دنبال می کند و یا نمونه بارز آن خبرهای ورزشی است که علاقه مندان فراوانی دارد وشاید کمتر کسی پیدا شود که اخبار پیرامون اش برایش مهم نباشد.

چند سال پیش که فعالیت خبری را در گراش شروع کردیم اولویتمان پخش خبرها از صداوسیما بود که بحمدالله موفق هم بودیم. وبگاه خبری رویدادشهر را نیز از همان ابتدا راه اندازی کردیم که مردم بتوانند خبرها و گزارش هارا در یک سایت جامع و کامل پیگیری کنند.

بعد از مدتی از طریق آقای مصطفی کارگر با خبرگزاری فارس آشنا شدم و خبرهایی که از ارزش خبری بالایی برخوردار بود را به این خبرگزاری ارسال می کردم و منتشر می شد.

تهیه گزارش و خبر نیمی از کار است و نیمه ی دوم آن انتشار خبر است، گاها خبرهایی که به خبرگزاری فارس میفرستادم، مجبور بودم یک یا دو روز منتظر بمانم که ابتدا در این خبرگزاری منتشر و سپس در رویدادشهر خودمان درج کنیم.

آقای قاسم ایزدیان نیز از پیشکسوتان عرصه خبر در گراش که اکنون نیز در این حرفه مشغول به فعالیت هستند، خوشبختانه با چندین رسانه استانی و کشوری مشغول همکاری هستند که این جای خرسندی است اما یک نفر نمی تواند بار چندین رسانه و مطبوعات را به دوش بکشد و از طرفی بر همگان واضح و روشن است که انتشار یک خبر از خبرگزاری های استانی و کشوری اهمیت ویژه ای دارد، لذا باید در این راستا نیروسازی کرد.

خوشبختانه در حال حاضر که گروه روزنامه افسانه و سایت گریشنا توانسته اند مجموعه ای از جوانان علاقه مند به این حرفه را دریک فضای نسبتا حرفه ای دورهم جمع کنند انتظار میرود با آموزش های حرفه ای، این علاقه مندان را بسته به رده سنی آنان، به خبرگزاری های کشوری و استانی معرفی نموده تا شاهد انتشار اخبار شهرستان گراش از رسانه ها و خبرگزاری های مطرح باشیم و جای خالی خبرنگاران این رسانه ها بیش از پیش در گراش احساس نشود.

مسلما انتشار اخبار، گزارش ها و حتی نظرات و پیشنهادات در رسانه های استانی و کشوری علاوه بر معرفی شهرستان، در رفع کمبود ها و مشکلات نیز اثر بسزایی خواهد داشت.

امیدواریم در آینده ای نزدیک با تربیت خبرنگارانی مجرب و توانمند، شاهد انتشار گزارش ها و خبرهای گراش در رسانه های مطرح کشوری باشیم.

Ahmadreza Khodkameh

منبع: وبلاگ شخصی احمدرضا خودکامه