هفت‌برکه: دومین شب از همایش هشتمین آفتاب گراش در حسینیه‌ی ابوالفضل (ع) گراش با حضور عشاق امام رئوف برگزار شد. زنان، مردان و کودکان صحن و سرای حرم هشتمین آفتاب را پر کرده بودند. برخی با مداحی اشک می‌ریختند و در دل با امام هشتم سخن می‌گفتند. اینجا زیارت از راه دور برای شیفتگان ضامن آهو حال و هوای غریبی دارد که تنها با وصل دل‌هایشان آرام می‌شود.

ashtomin aftab 1403 30 1

مهمان دومین شب این جشن از شیراز و یک مسئول فرهنگی بود. حضور در همایش هشتمین آفتاب گراش که هر ساله به مناسبت میلاد امام رضا (ع) و دهه‌ی کرامت در گراش از سوی موسسه‌ی فرهنگی هنری هفت‌برکه برگزار می‌شود ایستگاه پایانی سفر حمیدرضا قانعی مدیر کل اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، سیدعبدالرسول موسوی‌نژادیان معاون هنری و صمد سلیمانی مسئول امور شهرستان‌های استان در بازدیدشان در روز جمعه بیست و هشتم اردیبهشت به گراش بود. بعد از مداحی فارسی و عربی توسط یکی از مداحان، مجری با دعوت از قانعی او را به صحن امام رضا (ع) دعوت کرد.

قانعی در این مراسم ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت ولادت امام رضا (ع) و دهه‌ی پر خیر و برکت کرامت گفت: «این دهه با میلاد حضرت فاطمه‌ی معصومه (ع) آغاز و با میلاد امام روئوف پایان می‌یابد و روز ششم ذی‌القعده هم روز بزرگداشت شاهچراغ (ع) است. اهمیت بزرگداشت مناسبت‌های این چنینی بر کسی پوشیده نیست و ما از اساتید و بزرگانمان یاد گرفته‌ایم که طی این مسیر پر پیچ و خم تنها با بهره‌گیری از الطاف ائمه‌ی اطهار میسر است و آنها چراغ راه هستند. چراغ‌هایی که در این روزگار آخرالزمانی اگر نبودند حتما مسیر را گم می‌کردیم.»
او با تاکید بر اهمیت توجه و کمک گرفتن از سیره‌ی ائمه و به ویژه امام رضا (ع) گفت: «امیدواریم گرامیداشت این امامان زمینه را برای ما فراهم کند تا بیش از پیش از الطاف آنها بهره‌مند شویم.»

مدیر کل اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در بخشی دیگر از سخنان خود به اهمیت الهام گرفتن هنرمندان از حضور روحانی امام رضا (ع) در ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: « هنرمندان متعهد ما در دهه‌های گذشته متاثر از حال و هوای عجیب و غریب معنوی به واسطه‌ی حضور امام روئوف آثار زیبایی را خلق کرده‌اند. فیلم‌ها، کلیپ‌ها و سرود و موسیقی‌های بسیار زیاد تنها نمونه‌ای از این آثار است و این آثار کمک می‌کند عشق ما به خاندان عصمت و طهارت بیشتر شود. »

قانعی در پایان گفت امیدوار است شهرستان ولایتمدار گراش بیش از پیش در مسیر آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی باشد.
در پایان این سخنرانی، قانعی هزینه‌‌ی اعزام پنج زائر اولی را از سوی اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به مشهد مقدس تقبل کرد تا در شادی زائران حاضر در این همایش سهمی داشته باشد.