هفت‌برکه: اصغر فرودی، فرماندار سابق گراش، با رای چهار عضو از شورای شهر هفت‌نفره‌ی لار به عنوان شهردار لار انتخاب شد.

به گزارش آفتاب لارستان، امروز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، در رأی‌‌گیری اعضای شورای اسلامی شهر لار، اصغر فرودی، فرماندار پیشین شهرستان‌های گراش و داراب و اهل بخش بنارویه با چهار رأی به عنوان شهردار لار انتخاب شد. شورای شهر لار اسامی سه نفر را برای این پست به رای‌گیری گذاشته بود: اصغر فرودی، محمد عبادتکار و علی امینی. در نتیجه‌ی رای‌گیری، اصغر فرودی چهار رای کسب کرد و با یک رای بالاتر از محمد عبادتکار به شهرداری لار انتخاب شد. علی امینی رایی نیاورد. آفتاب لارستان اسامی رای‌دهندگان را نیز اینگونه اعلام کرده است: خلیل نامدار، حامد مقدم، سحر یادگارفرد و اشکان عسکری به اصغر فرودی؛ و مصطفی بینا، حمید منشی و زینل قنبری به محمد عبادتکار رای داده‌اند.

فرودی متولد ۱۳۴۹ در مارمه از توابع بخش بنارویه لارستان است. او بعد از ریاست هلال ‌احمر اوز، به مدت هفت سال بخشدار اوز بود و سپس و مدتی در بخشداری مرکزی لارستان حضور داشت. با روی کار آمدن دولت روحانی، او از ۳۰ آذر ۱۳۹۲ به عنوان سومین فرماندار گراش منصوب شد و ۶ سال و ۹ ماه در این سمت باقی ماند تا اینکه در اولین روز مهرماه ۱۳۹۹، با حکم وزیر کشور به عنوان فرماندار ویژه داراب معرفی شد. او در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ صندلی فرمانداری داراب را به فرهاد سعدی واگذار کرد. در دو سال اخیر، او به عنوان کارشناس در فرمانداری ویژه لارستان حضور داشت.

ششمین شورای اسلامی شهر لار چالش‌های زیادی برای انتخاب شهردار داشته است و تاکنون دو بار شهرداران منتخب این شورا از سوی استانداری فارس رد شده است. انتخاب اصغر فرودی نیز باید به تایید استانداری فارس برسد و هنوز نهایی نیست. 

Foroodi Lar