هفت‌برکه : بوستان شهر گراش از ۱۱ تا ۱۴ بهمن میزبان نمایشگاه و جشن‌های روز گراش است. این جشن از روز گراش شروع در روزهای آغازین دهه فجر ادامه خواهد داشت و در روز پدر به پایان می‌رسد.

به گزارش هفت‌برکه علیرضا دانشور رییس شورای اسلامی شهر گراش گفت: امسال برنامه های متنوع و شادی برنامه روز گراش در نظر گرفته شده است که ۴ روز و شب ادامه خواهد داشت. برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای بومی محلی شهر گراش، انجام مسابقات و بازی های بومی محلی، برگزاری جشن ها و جنگ شادی از برنامه‌های پیش بینی شده جهت این روز است.

عبدالرضا افشار دبیر اجرایی جشن‌های روز گراش گفت: نمایشگاه روز گراش با برپایی ۳۲ غرفه در بوستان شهر از روز ۱۱ بهمن شروع می‌شود. هر شب هنرمندان برنامه‌های متنوع بومی، فرهنگی و هنری را در محوطه بوستان شهر به رایگان برای همشهریان اجرا می‌کنند.

دبیر اجرایی جشن‌های روز گراش گفت: اجرای موسیقی محلی، اجرای بازی‌های محلی، مسابقه تیرکمون محلی، کائت شو، مسابقه اطلاعات عمومی، مداحی مناسبتی و گفتگو با شخصیت‌های فرهنگی بخش از برنامه‌هاست که در شب‌های مختلف از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی اطلاع‌رسانی می‌شود.

افشار گفت: بخش ویژه جشن گراش امسال بره کباب گراشی است. کباب در حال حاضر بخشی از فرهنگ و زندگی مردم است و خیلی از اوقات عزیزان حتی از شهرهای همجوار به نیت کباب‌خوری به گراش می‌آیند. در یک سیاه چادر محلی میزبان همشهریان و دوستان از شهرهای مختلف هستیم و پخت کباب و نان‌های محلی نمایش داده می‌شود.

عبدالرضا افشار با دعوت از مردم شهرهای اطراف به ویژه لار و اوز گفت: این مناسبت‌ها فرصتی است که مردم بیشتر در کنار هم باشند و دوست داریم در جشنواره روز گراش بیش از گراشی‌ها، همزبان‌های خودمان از شهرها و روستاهای اطراف ببینیم.

با تصویب شورای فرهنگ عمومی شهرستان گراش ۱۱/۱۱ که همزمان با سالروز شهرستان شدن گراش است به عنوان روز گراش نامگذاری شده است. در کنار این جشنواره که محصولات عرضه شده با تخفیف خواهد بود. بسیاری از فروشگاه داخل نیز تخفیف‌هایی را برای مشتریان خود در نظر گرفته‌اند.

به جز این جشنواره همزمان با روز گراش برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی از سوی انجمن حافظان محیط زیست، اداره ورزش و جوانان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح شهر گراش برگزار می‌شود.

Rooz Gerash 1401 copy scaled