هفت‌برکه: در یک روز بارانی، هلال‌احمر گراش با پیروزی خانگی برابر خلیج فارس شیراز، جای این تیم را در رده دوم جدول گرفت.

در آغاز دور برگشت لیگ برتر فوتبال جوانان کشور، دو تیم هلال‌احمر گراش و خلیج فارس شیراز ساعت ۱۳:۳۰ روز پنجشنبه ۹ دی‌ماه ۱۴۰۰ در ورزشگاه شهدای گراش با هم دیدار کردند. حاصل نبرد آبی‌ها و قرمزهای استان فارس، پیروزی ۲ بر صفر سرخ‌پوشان گراش با گل‌های دو بازیکن اهل کنگ‌وریشه و لار بود.

14001009 Helal KhalijFars 0

رقابت استان فارسی‌ها در لیگ کشوری

سه تیم استان فارس در لیگ جوانان کشور با رده‌های اول تا سوم دور رفت را به پایان بردند. جوانان هلال‌احمر دور برگشت را با سه بازی سخت با مدعیان آغاز می‌کنند. در نخستین بازی، جوانان سختکوش هلال احمر توانستند با پنجمین برد متوالی، خود را به یک قدمی صدر جدول برسانند و با ایمان سبز شیراز، صدرنشین بازی‌ها، هم‌امتیاز شوند.

در هوای ابری گراش، دو تیم نیمه اول را به صورت متعادل و با ارزیابی یکدیگر آغاز کردند. موقعیت پراکنده دو تیم به نتیجه نرسید تا دقیقه ۳۳ که در یک‌ حرکتی سرعتی از سمت راست، توپ با یک پاس عرضی در آستانه دروازه به یزدانبخش خورشیدپور، بازیکن تکنیکی اهل کنگ و ریشه، رسید و این بازیکن که به تازگی به اردوی مقدماتی تیم ملی جوانان نیز دعوت شده است، گل اول را با یک بغل پا به ثمر رساند.

این گل با واکنش نیمکت خلیج فارس همراه شد و در همان نیمه اول دست به تعویض زدند. تعویضی که نتیجه‌بخش نبود و نیمه اول با همان تک گل شماره ۱۱ به پایان رسید.

تماشاگران از سکو به پشت‌بام

بازی بدون حاشیه نیز نبود. بین دو نیمه با اعتراض تیم خلیج فارس، تماشاگران روبه‌روی جایگاه مجبور به ترک ورزشگاه شدند و عده‌ای از آن‌ها از پشت‌بام همسایه به تشویق هلال‌احمر ادامه دادند.

از دقیقه ۵۵ با شروع باران، شرایط بازی تغییر کرد. هر چند خلیج فارس سعی داشت به دروازه هلال‌احمر نزدیک شود ولی سرخ‌پوشان هلال‌احمر در ضد حمله خطرناک‌تر نشان دادند. با توجه به شرایط آب و هوا و زمین بازی، امید تیم‌ها به ضربه‌های بلند و ایستگاهی بود.

در دقیقه ۷۱ امیرحسین خسروی، بازیکن لاری هلال‌احمر، روی ضربه‌ی کرنر یزدان خورشیدپور گل دوم را با ضربه سر به ثمر رساند. خسروی با درآوردن پیراهن خود به مادرش ادای احترام کرد و کارت زرد را به جان خرید.

بعد از گل دوم، بازی به تعادل رسید. در دقایق پایانی، فشار حملات خلیج فارس بیشتر شد که آرین کریم‌پور، دروازه‌بان خوش استیل هلال‌احمر که اهل هود اوز است، دو موقعیت خوب را از تیم خلیج فارس گرفت. بعد از ۵ دقیقه وقت اضافه با سوت پایان، جوانان هلال‌احمر جشن پنجمین پیروزی پیاپی را برپا کردند.

Helal Ahmar Javan8 4

ترکیب هلال‌احمر در پنجمین پیروزی

جوانان هلال احمر با ترکیب آرین کریم‌پور، مجید زمانی، حسین ارجمند، محمدجواد فتوت، ابوالفضل راهپیما، سید امیر پویا موسوی، حسین نگهداری، بهنام استوار، یزدان خورشیدپور، محمدرسول صدیق، امیرحسین خسروی بازی را شروع کرد. علی‌اصغر کریمی، علیرضا کریمیان، حسین عباسی، امیرحسین رحمانیان، محسن پورمحمد، سیدحسین موسوی، علی‌اکبر مهرابی، رضا نجفی، مهدی رضایی روی نیمکت ذخیره بودند و کادر فنی از تمام تعویض‌های خود استفاده کرد.

سیدعلی مجلسی، ابوالحسن غلامی، هاشم محمودی، مهدی ابراهیمی، حسین گنجی، حسن جبرالدینی به سرمربی‌گری محمدجواد آذرپادگان، کادر فنی هلال‌احمر را تشکیل می‌دادند و قاسم فرسوده، مدیرعامل باشگاه هلال‌احمر، نیز از کنار زمین تیم خود را همراهی می‌کرد.

در آغاز بازی‌های این هفته، روز چهارشنبه فولاد خوزستان در خانه مس رفسنجان ۲-۱ برنده شد. دو بازی مس کرمان – ایمان سبز شیراز و شاهین بوشهر – گل‌گهر سیرجان روز جمعه برگزار می‌شود.

با برگزاری بازی‌های هفته هشتم، لیگ فوتبال برتر جوانان کشور سه هفته تعطیل می‌شود و جوانان هلال‌احمر برای بازی بعد، در اهواز مهمان فولاد خوزستان هستند.

14001009 Helal KhalijFars 10

سرمربی خلیج فارس: در این زمین نمی‌شد بهتر از این بازی کرد

صالح المسلماوی سرمربی تیم خلیج فارس گفت: «هر دو تیم به لحاظ فنی شرایط خیلی خوبی دارند. متاسفانه شرایط زمین به گونه‌ای بود که نمی‌شد خوب بازی کرد و هر دو تیم مشکل داشتند و در نهایت روی دو توپ دو گل خوردیم. به خاطر این بازی خوب به بچه‌های گراش تبریک می‌گویم. شرایط زمین به گونه‌ای بود که نمی‌شد بهتر از این بازی گرفت. شرایط بازی در گراش همیشه خاص است.»

سرمربی خلیج فارس در مورد شانس تیم خود برای صعود گفت: «به امید خدا و با توجه به توانی که از بچه‌های خودمان سراغ داریم و کارهایی که کردیم، صد در صد جزو تیم‌های صعودکننده هستیم.»

مدیر تیم هلال‌احمر: می‌خواهیم شرایط خوب تیم را حفظ کنیم

سیدعلی مجلسی، مدیر تیم فوتبال هلال‌احمر، گفت: «شرایط جدول و اختلاف یک امتیازی دو تیم در صدر جدول باعث شد که این بازی حساس‌تر از معمول شود. در بازی دور رفت، ما دقیقه ۹۵ بازی گل خوردیم و به دنبال جبران این شکست بودیم و این مسائل حساسیت بازی را بالاتر برد. با توجه به چهار برد قبلی، به دنبال این بودیم که شرایط تیم را حفظ کنیم تا با شرایط خوب به تعطیلات نیم فصل وارد شویم.»

مجلسی در مورد بازی‌های آینده تیم گفت: «به دنبال این هستیم که سه بازی اول دور رفت را که با مدعیان و صدرنشینان گروه بود و نتیجه نگرفته بودیم، جبران کنیم. این سه بازی که بین چهار تیم بالای جدول است، برای ما خیلی حساسیت دارد که اولین بازی را با یک برد خوب پشت سر گذاشتیم و دو بازی بعد ما هم خیلی مهم است.»

مجلسی گفت: «تیم خلیج فارس تیم خیلی خوبی است که متکی به مهره‌ها نیست و کار تیمی خوبی دارد. بازیکنان خلیج فارس از رده‌های سنی پایین‌تر با هم بوده‌اند و به تدریج بالا آمده‌اند و تیم بسیار هماهنگی هستند. ما به دنبال این بودیم که بازی در زمین خودمان بگیریم و گل نخوریم و بعد در موقعیت‌هایی که داریم نتیجه را به دست بیاوریم.»

مدیر تیم فوتبال هلال‌احمر در مورد یزدان خورشیدپور بازیکنی که در این بازی یک گل زد و یک گل ساخت گفت: «تمام بازیکنان ما از دروازه‌بان تا روی نیکمت بازیکنان خوبی هستند. یزدان بازیکن خیلی خوب و فرصت‌طلبی است و سعی می‌کند از موقعیت‌هایی که به دست می‌آورد استفاده کند. اگر بقیه بازیکنان هم از این موقعیت‌ها استفاده کنند می‌توانیم نتایج بهتری بگیریم. در مقایسه با سه بازی اول فصل، هماهنگی خوبی بین بازیکنان به ویژه در خط حمله به وجود آمده است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.»

مجلسی با تشکر از همکاری مسئولین شهرستان با تیم هلال احمر گفت: «بازی‌های کشوری شرایط خاص خودش را دارد و معمولا ناظرین با دقت بیشتری شرایط بازی را بررسی می‌کنند. با وجود برخی حاشیه‌های ناخواسته، باید از همکاری خوب هیات فوتبال، اورژانس، نیروی انتظامی و هلال‌احمر تشکر کنم که بدون همراهی آنها شرایط بازی‌ها فراهم نمی‌شود.»

 

14001009 Helal KhalijFars 6

 

Jadval Javanan 8