هفت‌برکه: گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی، ۷ طرح مخابراتی، افتتاح هواشناسی و افتتاح چند طرح بخش خصوصی، مهم‌ترین پروژه‌های هفته دولت در سال ۱۴۰۰ در شهرستان گراش است. 

با توجه به پایان دولت، پروژه‌های امسال همگی طرح‌های انجام شده است و کلنگ‌زنی در برنامه دیده نمی‌شود. 

Eftetah

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش، فرماندار گراش در آغاز هفته دولت گفت: ۱۶ پروژه در هفته دولت با اعتباری افزون بر ۶۳ میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح می شود.

مجید غلام‌پور تصریح کرد: ۵۰ درصد از اعتبارات از محل بودجه‌های دولتی و ۵۰ درصد از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت‌های مردمی تامین شده است.

وی در جریان تشریح افتتاح پروژه‌های عمرانی و زیربنایی شهرستان، گفت: عمده این طرح‌ها در بخش خدمات عمرانی، آموزشی، مخابراتی، بهداشتی، مسکن روستایی، گازرسانی و طرح‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

مجید غلام‌پور از بهره‌برداری طرح گاز رسانی به سه روستای بخش مرکزی شهرستان گراش خبر داد و افزود: پروژه گازرسانی به روستاهای کنار زیارت، شمس آباد و کسرالدشت با حضور مدیران استانی با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۴۵ میلیون تومان به بهره‌برداری خواهد رسید و با اجرای این طرح ۱۵۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

وی افزود: دو پروژه سرمایه‌گذاری با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح این دو پروژه تولیدی برای ۱۳ نفر به طور مستقیم و برای ۳۰ نفر به طور غیر مستقیم اشتغال زایی می‌شود.

غلام‌پور افتتاح ۷ طرح مخابراتی را در راستای تقویت و توسعه زیرساخت‌های این حوزه عنوان کرد و گفت: این طرح‌ها شامل چهار طرح زیرساختی شبکه مخابرات و فیبرنوری و نصب ۳ دکل BTS اینترنت است که با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد و بیش از هشت هزار خانوار شهری و روستایی از مزایای آن بهره خواهند برد.

فرماندار گراش با گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت را فرصت مناسبی برای انعکاس خدمات نظام جمهوری اسلامی و دستاوردهای دولت دانست و افزود: انعکاس و بیان توفیقات نظام، امید و نشاط اجتماعی را به ویژه در بین نسل جوان افزایش می دهد.

مجید غلام‌پور با اشاره به شرایط بهداشتی حاکم بر کشور و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، اضافه کرد: حسب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و براساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، پروژه های هفته دولت به صورت نمادین و با حضور حداقلی مردم و مسئولان و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کلنگ زنی و یا افتتاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت در شرایط بسیار سخت مالی ناشی از تحریم‌های دشمنان و بحران کرونا اجرایی شده است.

فرماندار گراش با بیان اینکه دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در محرومیت زدایی برجسته است، خاطر نشان ساخت: همه دستاوردها و توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول بیش از چهار دهه گذشته همواره در گرو وحدت و انسجام و همدلی مردم و دولت بوده است.

نماینده دولت در شهرستان گراش خدمت صادقانه به مردم را حرکت در مسیر شهدا عنوان کرد و افزود: آرامش، عزت، افتخار و هر آنچه در داخل و خارج از مرزها داریم به واسطه خون مطهر شهدا و ایثارگری جانبازان است و آن را باید قدر بدانیم

وی با درخواست از شهروندان برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی و کمک به کادر درمان در مهار ویروس کرونا، گفت: رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی موجب به خطر افتادن جان خود و دیگر عزیزان و اعضای خانواده می شود بنابراین باید رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان مورد توجه مردم باشد.

Gholampoor Farmandar