هفت‌برکه: مرتضی موغلی یکی دیگر از ورزشی‌های شناخته‌شده‌ی گراش است که در روز آخر مهلت ثبت نام برای نامزدی اعلام آمادگی کرد.

مرتضی موغلی، متولد ۱۳۶۷ و فرزند عبدالعزیز است. او که خود جوان است با شعار «احترام به بزرگان و اعتماد به جوانان» بر جوان‌گرایی در انتخابات شورای شهر تاکید دارد. او در دو رشته‌ی ارشد مدیریت دولتی و مهندسی شیمی صنایع گاز تحصیل کرده است و می‌گوید: «در حوزه فنی، انرژی، نفت و مدیریت و گردشگری و ورزش تخصص دارم. در حال حاضر کارشناس شرکت فجر جم و فارس جنوبی هستم، همچنین به عنوان مدیر عامل مجتمع‌های اقامتی سام قشم فعالیت دارم و عضو کمیته مسابقات تنیس روی میز ایران و رییس هیات تنیس روی میز گراش هستم.»

Morteza Mogholi 03 Enseraf

موغلی در دوره پنجم هم در انتخابات نامزد شده بود. او در مورد هدف خود از شرکت در انتخابات گفت: «هدفم از شرکت در انتخابات، توسعه عادلانه شهری و شفافیت و رفع محرومیت شهر است؛ چیزی که درخور شان مردم شهر باشد و بر مبنای قانون. من نگاه راهبردی با اتکا بر دانش و جوانان و نخبگان و بانوان دارم.»

او در جواب به اولویت‌هایش برای شورای ششم، به انتقادش از عملکرد شورای پنجم، اشاره کرد و گفت: «شورای گذشته چالش‌های بزرگی داشت. از جمله چالش‌ها، بودجه است و نداشتن نیروی فنی و متخصص و پا ندادن به نیروی جوان و نخبگان و فرهیختگان و عدم هم‌گرایی. چالش‌هایی که باید رفع شود و جز اولویت‌های من است در کنار توسعه عادلانه و متوازن، برنامه‌ای در قالب آمایش سرزمینی آماده می‌شود هم در بعد اقتصاد و هم در تمامی ابعاد که جامعه شهری نیاز دارد. اما برنامه‌هایم را در زمان انتخابات مطرح می‌کنم. در شورای گذشته همه بزرگان شهر آمده بودند و نتوانستند با هم توافق و همکاری کنند و معضل شورا این مساله بود. یکی از شعارهای من در این دوره، احترام به بزرگان و اعتماد به جوانان است.»

موغلی در جواب به این سوال که آیا صرفا از طرف گروه ورزشی در این انتخابات حضور دارید یا نه؟ گفت: «خیر. از طرف گروه‌های مختلف آمدم که یکی از آن‌ها جامعه ورزش است. مثلا من از طرف جامعه‌ی جوانان و دانش‌آموختگان نیز برای حضور در انتخابات دعوت شدم.»

او موضع خود را در مورد ائتلاف و کناره‌گیری مطرح کرد و گفت: «قطعا یکی از برنامه‌های من ائتلاف است و عقیده دارم در همه حوزه‌های شهری باید ائتلاف صورت بگیرد. ولی کناره‌گیری نمی‌کنم.»

او جناح خود را مردم معرفی می‌کند و با حضور خبرنگاران در جلسات شورا نیز موافق است و در زمینه‌ی حضور بانوان در شورا می‌گوید: «بانوان قطعا نیمی از جامعه‌اند و باید حتما یکی از بانوان حضور داشته باشند. یکی از برنامه‌های من توجه ویژه و حمایت از بانوان است.»

 

تکمیل خبر: مرتضی موغلی در روز ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ از نامزدی انصراف داد.

موغلی در مورد حضور خود در انتخابات گفت: «اولش با توجه به عدم ثبت‌نام افراد بومی و کارآمد و اصرار بزرگان و جوانان و ورزش دوستان ثبت نام کردم.» رییس هیات تنیس روی میز گراش در مورد انصراف خود گفت: «با توجه به حضور نیروهای جوان و جلوگیری از پخش شدن آرا آنان و با احترام به بزرگان کناره‌گیری کردم و در جاهای دیگر و تخصص خود در خدمت مردم شریف خواهم بود.»

 

#شوراششم #نامزد۲۸

خبرها و سوابق مرتضی موغلی در هفت‌برکه