نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

گریشنا تعطیل شد

موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه پایان کار سایت گریشنا را خدمت شما همشهریان و مخاطبان عزیز اعلام می‌کند و به نشانه اعتراض به فشارهای قانونی و غیرقانونی مدت معدودی فعالیت خبری و مطبوعاتی نخواهیم داشت.

گریشنا و هفت‌برکه همواره تلاش کرده است بر مبنای انصاف، بیان واقعیات و رفتار حرفه‌ای عمل کند و در ۱۵ سال فعالیت رسانه‌ای نشان داده است که هدفی جز انجام تعهد اجتماعی و حمایت از حقوق شهروندان نداشته است. اگر لغزشی نیز وجود داشته بر اساس ماده ۲۳  قانون مطبوعات شیوه صحیح قانونی ارسال جوابیه است اما در بسیاری اوقات به جای این شیوه معترضان به گریشنا و دیگر رسانه‌های فعال شهرستان اقدام به تهدید، احضار و شکایت مستقیم کرده‌اند که هدف اصلی آن بازداشتن ما از انجام فعالیت‌های اصلی و کار رسانه‌ای بوده است ولی با وجود همه این‌ها به وظیفه اجتماعی خود عمل کرده‌ایم و خرسندیم که در پیشگاه مردم سربلندیم.

در این مدت به ویژه یک سال اخیر رسانه‌های هفت‌برکه به شکل‌های مختلف زیر فشار بوده‌اند و تعطیلی دو گروه واتساپی پرمخاطب «خبر و تحلیل» و «گریشناگپ» و شکایت‌های متعدد که به دلیل در جریان بودن پرونده نمی‌توان جزییات آن‌ها را اعلام کرد، بخشی از این فشارها است. از سوی دیگران مدیران شهرستان نه تنها حمایتی از جریان آزاد اطلاعات نداشتند بلکه به طور ضمنی و یا مستقیم این فشارها را تایید کردند و واقعا اگر مخالف این روش هستند توقع این است که به صراحت نظر خود را اعلام کنند.

در طی این مدت رسانه‌های هفت‌برکه با دو عنوان گریشنا و هفت‌برکه فعال بوده است. اما نظر مراجع قانونی بر این است که استفاده از عنوان گریشنا غیرقانونی بوده و صرفا باید از عنوان هفت‌برکه استفاده شود. هر چند این نظر کاملا مورد تایید ما نیست ولی همواره تابع قانون هستیم. تا زمان انجام تغییرات فنی موردنظر و ادامه فعالیت با نام هفت برکه به نشانه اعتراض چند روزی از فعالیت خبری در تمامی موارد خودداری خواهیم کرد و امیدواریم برای حفظ جایگاه رسانه‌ها، دیگر همکاران رسانه‌‌ای در شهرستان نیز در صورت صلاح دید از ما حمایت کنند.

فعالیت کردن در این فضای توصیف شده سخت است ولی ما همچنان بی هیچ منتی به عهد خود با مردم وفا داریم هر چقدر هم از سمت مدیران و مسئولان مورد بی‌مهری قرار گیریم پشت‌گرمی ما به خدا و مردم است و بعد از تعطیلی موقت با توان مضاعف باز خواهیم گشت. گریشنا همچنان در قلب ما و گراشی‌ها زنده است و ما همچنان به مسئولیت خود در برابر سرزمین، جامعه و قانون متعهد هستیم.

لطفا حمایت، شکایت یا نظر خود را صرفا با نام واقعی در پایین مطلب در سایت هفت‌برکه اعلام کنید.

 

توضیح تکمیلی: از سوی برخی مخاطبان این برداشت وجود داشت که تهدید از سوی مقام قضایی بوده است اما همان‌گونه که در متن مشخص است مقام قضایی بر اساس شکایت‌های انجام شده اقدام به رسیدگی کرده است. در حالی که روال قانونی این است که افراد معترض و شاکیان ابتدا جوابیه خود را به رسانه ارسال کنند و در صورت عدم کفایت اقدام به شکایت کنند. 

آخرین موارد شکایت طرح شده مربوط به آقایان حسنی و باقرزاده از اعضای سابق شورای شهر و نیروی انتظامی بوده است که بعد از پایان دادرسی اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

خروج از نسخه موبایل