نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

با تور مجازی گوگل، گراش را ۳۶۰ درجه ببینید

هفت‌برکه – گریشنا: ابراهیم معتمد عکاسی شیرازی در سفر نوروز ۱۳۹۷به گراش، چندین نقطه دیدنی گراش را به نقشه گوگل اضافه کرد.

به گزارش گریشنا یکی از امکانات نقشه گوگل از سال‌های پیش امکان نمای خیابانی یا استریت ویو است. در این نما شما می‌توانید روی نقشه گوگل به اطراف نگاه کنید. ابراهیم معتمد از جمله عکاسانی است که توانسته است تاییدیه گوگل را برای انتشار این نما و تور مجازی در گوگل مپ را به دست بیاورید.

این عکاس شیراز در سفر خود به گراش ۳۳ تصویر ۳۶۰ درجه از هفت نقطه شهر گراش گرفته است که با هم آن‌ها را مروز می‌کنیم. معتمد همچنین برخی از عکس‌ها را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است. (اینستاگرام ابراهیم معتمد)

سفر مجازی خود را از حسینیه اعظم شروع می‌کنیم. (در گوگل مپ) در حال حاضر از ۹نقطه مختلف می‌توانید سالن، حیاط و بیرون حسینیه اعظم را ببنید. در این نمای انتخابی (+) می‌توانید از جلو در حسینیه اعظم دو جهت خیابان امام را نگاه کنید.

۱۱ تصویر بعدی مربوط به پارک شهر یا بوستان شهر است. (+) نماهایی از دریاچه اکوپارک (+) ، سیمرغ نارنجی رنگ پارک شهر و محل بازی پارک را می‌توانید مرور کنید.

دو میدان اصلی ورودی شهر از سمت اوز و لار نیز از دیگر نقاط قابل مشاهده در گوگل مپ است. در این نما (+) میدان شهید بهشتی را به همراه مجتمع تازه تاسیس سیمرغ را می‌بنید و در نمای بعد میدان شهید برزگران (+)  یا همان فلکه شهرداری گراش قرار دارد. خود شهرداری گراش را اینجا (+) ببنید.

با توجه به این که قبرستان برق‌‌روز در آینده تخریب خواهد شد. این عکس (+) از پیر پنهان، خیابان دروازه، مسجد صاحب‌الزمان (عج) و ساختمان تجاری مسجد به احتمال زیاد تغییر خواهد کرد ولی در حال حاضر در نقشه گوگل این نما ماندگار شده است.

و سرانجام معروف‌ترین بنای تاریخی گراش یعنی برکه کل (+) را می‌توانید از سه نقطه مختلف ببنید. اگر کمی سر بچرخانید کلات نیز در نمای دوردست قابل دیدن است.

اگر علاقه‌مند به دیدن تورهای مجازی و عکس‌های سه بعدی برخی شهرهای دیگر مانند لار و شیراز هستید می‌توانید به صفحه ابراهیم معتمد در نقشه گوگل مراجعه کنید. (گوگل مپ)

عبدالله سراجی (+) عکاس گراشی از دیگر کسانی است که تصاویر ۳۶۰ درجه از گراش منتشر کرده است. دو تصویر او از حمام دهباشی(+) و خانه اسدی (+) در سایت ۳۶۰سیتز منتشر شده است. او تصاویری نیز سد تگ‌آو (تنگ آب) و مناره مسجد صاحب‌الزمان (عج) دارد.

در این خبر با کلیک را علامت + می‌توانید در صفحه اصلی عکس‌ها را مشاهده کنید.

 

خروج از نسخه موبایل