نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

اولین ترکش‌های سرقت ادبی: لغو کنسرت ۱۳ فروردین حمید هیراد در گراش

هشت برکه – الف: انجمن شاعران و نویسندگان گراش در طوماری خواستار لغو کنسرت حمید هیراد در گراش شد.

به گزارش هشت‌برکه، با وجود شایعات بسیار در مورد سرقت ادبی، قرار است شب ۱۳ فروردین، حمید هیراد در نخستین حضور صحنه‌ای خود در سال ۱۳۹۷ در گراش به روی صحنه برود.

مسعود غفوری، سردبیر انجمن شاعران و نویسندگان گراش، در این مورد گفت: «حدود ۵۰ نفر از ترانه‌سرایان شناخته‌شده با انتشار نامه‌ای به سرقت‌های ادبی این خواننده معلوم الحال اعتراض کرده‌اند. (لینک خبر) کنسرت این خواننده برای مردم ادب‌دوست گراش غیر قابل تحمل است. به همین علت طوماری تهیه و امضاها از طریق خانه فرهنگ و مساجد جمع‌آوری شد.»

غفوری گفت: «خوشبختانه شورای فرهنگ عمومی با این کنسرت مخالفت کرده است، اما در صورت برگزاری، ما حتی گزینه قطع برق را هم روی میز داشتیم.»

مهدی آیینه‌افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، با تکذیب خبر کنسرت حمید هیراد در گراش گفت: «این برنامه کنسرت نبود، بلکه قرار بود آقای هیراد به دعوت عباس امانی در کنسرت گروه آوین چند قطعه را پلی‌بک کند. مساله آن طور که بعضی‌ها فکر می‌کنند نیست. بگذارید جوانان ما رشد کنند.»

شیدا شرقی، مجری و هماهنگ‌کننده این کنسرت، از پاسخگویی به خبرنگار ما خودداری کرد، اما در استوری اینستاگرام خود جمله‌ای گلایه‌آمیز نوشت: «دلم گرفته از زمین و از زمون و آسمون» جمله‌ای که نشان می‌دهد او که از طرفداران سرسخت حمید هیراد است، امید چندانی به برگزاری این کنسرت ندارد.

ابراهیم اسدی، از خوانندگان پیشکسوت گراش، که چند سالی است روی صحنه نرفته است، اما نظر متفاوتی دارد. او با گلایه از عدم توجه به خوانندگان بومی گفت: «این کنسرت قرار بود روز سیزده‌به‌در برگزار شود. اما مردم استقبالی از آن نکردند. بعد برای این که برنامه را لغو کنند به جای این که با مردم روراست باشند، قضیه سرقت ادبی را علم کردند. دست ارشاد و انجمن و دعوت‌کننده توی یک کاسه است. لطفا با مردم روراست باشید و دروغ نگوید.»

مجمع ترانه‌سرایان شهرستان گراش نیز در نامه‌ای به انجمن اهل قلم نوشته‌اند: «اگر این کنسرت اجرا شود، این مجمع یک جلسه‌ی فوق‌العاده تشکیل خواهد داد، و یکی از ترانه‌سراها را به صورت داوطلبی و یا به قید قرعه انتخاب خواهد کرد، تا جلوی محل برگزاری اعتراضش را به شکلی متفاوت، از قبیل کتاب‌سوزی یا حتی خودسوزی نشان دهد.»

با همه این تفاصیل باید دید امشب ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ حمید هیراد روی صحنه‌ی سینمای فرهنگ گراش خواهد خواند؟ یا گراشی‌ها لقب افتخارآمیز نخستین مبارزان سرقت ادبی را به دست خواهند آورد.

 

خروج از نسخه موبایل