نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

جلسه امنیت غذایی در دومین روز ماه رمضان

هفت‌برکه (گریشنا): در دومین روز ماه مبارک رمضان مدیران حوزه سلامت و بهداشت برای شرکت در کمیته برنامه‌ریزی امنیت غذایی و سلامت شهرستان به فرمانداری گراش رفتند. نظارت بر اغذیه فروشی‌ها و ساماندهی دفن زباله در ارد از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

به گزارش دفتر فرماندار، دومین    شهرستان چهارشنبه ۱۹ خردادماه تشکیل شد. فرماندار گراش در این جلسه با اشاره به  این که توجه به سلامت مردم مهم‌ترین برنامه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان است، اظهار داشت: نقش محوری و اساسی تغذیه سالم در سلامت جامعه باید جدی گرفته شود.

اصغر فرودی خواستار گسترش فعالیت حوزه بهداشت و درمان در امر آموزش و اطلاع رسانی در استفاده از تغذیه سالم شد و افزود: امنیت غذایی مردم در اولویت قرار دارد و در این باره نباید گذاشت سفره‌های مردم با غذاهای نامطلوب مورد تهدید قرار گیرد.

وی با بیان این که پیشگیری نسبت به درمان و مداوا بسیار کم‌هزینه‌تر  است، تصریح کرد: پیشگیری در حوزه درمان بسیار ارزان‌تر است و در این راستا می‌شود با اطلاع‌رسانی و آموزش به مردم جلو بسیاری از بیماری‌ها و مشکلاتی که انسان در این زمینه با آن دسته و پنجه نرم می‌کند را گرفت.

فرماندار گراش ضمن تقدیر از رئیس و معاونان دانشکده علوم پزشکی گراش در راستای ارتقاء مرکز درمانی به درمانگاه شبانه‌روزی در بخش ارد در جهت تسهیل و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم، افزود: خدمات بهداشتی باید بدون دغدغه به مردم ارائه شود.

فرودی اجرای طرح تحول نظام سلامت را نقطه عطفی در حوزه  بهداشت و درمان کشور دانست و خاطر نشان ساخت: دولت تدبیر و امید با اجرای این طرح نشان داد که در حوزه بهداشت و درمان دغدغه و به سلامت مردم توجه دارد و  این طرح نتایج قابل توجهی در بر داشته است.

وی خدمت صادقانه و مسولانه به مردم را بهترین بهره در ماه مبارک رمضان دانست و اضافه کرد: مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان عامل موفقیت خود را خدمت صادقانه به مردم ببینند و در پی رفع مشکلات و خدمت رسانی به مردم باشند.

در این جلسه ضمن ارائه گزارش اعضای کمیته، چالش‌های حوزه بهداشت و درمان شامل انتقال بیماری‌های واگیر‌دار ، تامین آب سالم روستاها، نظارت بر عملکرد فروشگاها و اماکن تهیه مواد غذایی، مورد بررسی اعضای کمیته سلامت و امنیت غذایی شهرستان قرار گرفت.

ساماندهی محل دفن زباله در ارد، تشکیل شورای بهداشتی در بخش ارد، ساماندهی کارگران افاغنه و اتباع خارجی، سرکشی و نظارت اغذیه فروشی‌ها، راه‌اندازی کمیسیون ۱۱ برای جلوگیری از تخلفات بهداشتی، ارائه آموزش‌های لازم به مرکز فروش سیار مواد غذایی در ماه رمضان و نظارت و ساماندهی کشتارگاه در شهرستان از موضوعات مصوب شده در جلسه امروز بود.

خروج از نسخه موبایل