نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

حسین حسین‌زاده: تنها راه نجات منطقه انرژی و صنعت است

هفت‌برکه – گریشنا: حسین‌ حسین‌زاده اولین نامزد ثبت‌نامی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز، با تاکید بر تخصص خود در حوزه انرژی و نفت، وارد انتخابات شد.

حسین حسین‌زاده ۴۰ساله و در حال حاضر دانشجوی دکترای مهندسی نفت در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران است. او در معرفی سوابق خود گفت: «عضو ارشد کمیته سرمایه‌گذاری توسعه میادین نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران و در حال حاضر مسئول عملیات حفاری و استخراج شرکت ملی نفت کشور هستم.»

حسین حسین‌زاده اهل گراش است و صبح ۱۰ آذرماه ۱۳۹۸ در اولین روز ثبت‌نام به فرمانداری لارستان مراجعه کرد. محمد حسین‌زاده، عموی او، و ابوالحسن محمودی او را در محل ثبت‌نام همراهی می‌کردند.

چهارمین تجربه انتخاباتی

حسین‌زاده یکی از پدیده‌های سومین دوره انتخابات شورای شهر گراش در سال ۱۳۸۵ بود و  در آن انتخابات در جایگاه سوم قرار گرفت. او بعد از حدود یک سال عضویت در شورای شهر، به دلیل مسائل شغلی، از شورای شهر استعفا داد. حسین‌زاده ثبت‌نام در انتخابات شورای شهر تهران را نیز تجربه کرده است.

حسین‌زاده در انتخابات مجلس یازدهم در مرحله نخست به دلیل نقص مدرک تایید صلاحیت نشد اما در ادامه با تایید هیات نظارت به گردونه انتخابات بازگشت. حسین‌ حسین‌زاده آخرین نامزد گراشی انصراف داده در دور قبل انتخابات بود. او در آخرین روز فرصت تبلیغات انتخاباتی انصراف خود را اعلام کرد و در بیانیه انصراف خود گفت که به نفع مردم گراش کنار می‌رود و نه به نفع هیچ‌کدام از نامزدهای دیگر: «تکلیف خود می‌دانم که مراتب انصراف خود را از صحنه‌ی انتخابات به نفع مردم شریف شهرستان گراش و وحدت منطقه اعلام دارم.»

تاکید بر انرژی و اشتغال

مهندس حسین‌زاده  بعد از ثبت‌نام، پاسخگوی پرسش خبرنگاران بود. او در مورد هدف خود از حضور در انتخابات گفت: «هدف خدمتگزاری به مردم است و نگاه من به توسعه متوازن با محوریت انرژی و صنعت  است که بتوانیم زمینه اشتغال‌زایی و رفع محرومیت منطقه را فراهم کنیم. با چشم‌اندازی که در زمینه اشتغال داریم، نیاز به یک نگاه راهبردی با اتکا به دانش جوانان، نخبگان و بانوان داریم.»

شعار مهندس حسین‌زاده «توسعه متوازن و پایدار با محوریت صنعت و انرژی» است. او گفت: «اگر به همین کوه‌های اطراف لار و گراش توجه شود، کوه‌های غنی وجود دارد که در صنایع می‌توان از آن استفاده کرد. انرژی‌های فراوانی در منطقه ما وجود دارد که استارت استخراج آن در فیلد ارم خنج زده شده است و فاز یک حفاری زده شده است. استعدادهایی که در مناطقی مثل بیرم و جویم وجود دارد که می‌توانیم در راستای توسعه صنعت و انرژی از آن استفاده‌ها کنیم. جنس کاری خود من و تخصصم همین است که این را می‌بینم که می‌توانم موثر باشم.»

هدف مهندس حسین‌زاده حضور در کمیسیون انرژی مجلس است. او گفت: «۴۱ سال از انقلاب می‎‌‌گذرد و طرح ملی خاصی که بتوانیم هزار تا دو هزار نیرو را جذب کنیم نداشته‌ایم. لامرد ۹۸ حلقه چاه دارد و اولین پالایشگاه خصوصی کشور، صنایع انرژی‌بر و آلومینیوم دارد. ما خیلی عقب افتادیم و این به خاطر شهر همجوار نیست، جنس نمایندگان ما جنس فنی و تخصصی در زمینه صنعت و انرژی نبوده که شاید یکی از دلایل عقب افتادن ما همین مورد باشد. همه نمایندگان تلاش کردند و کارها را خوب پیش بردند، ولی با توجه به خشکسالی و دوری از مرکز، دوری از راه آهن و دوری از دریا و وضع جغرافیایی و بیابان بودن منطقه، هیچ راهی نداریم جز اینکه رو بیاوریم به سمت انرژی و صنعت.»

تا آخر هستم

حسین‌زاده به عنوان یک چهره مستقل وارد انتخابات شده است: «هیچ جناح سیاسی ندارم و کاملا مستقل هستم و با نگاه مستقل آمده‌ام ولی از طیف‌های گوناگون سیاسی که نیاز به همفکری داشته باشم حتما استفاده خواهم کرد. معتقدم تنها راه نجات کشور اطاعت از رهبری است.»

او در پاسخ به خبرنگار آفتاب لارستان در مورد احتمال کناره‌گیری و ائتلاف گفت: «قطعا صددرصد خواهم ماند. حسن نیت خودم را دور قبل در منطقه و شهرم انجام داده‌ام و این دوره صددرصد تا آخر هستم.»

گریشنا از حسین‌زاده در مورد احتمال هماهنگی با دیگر نامزدهای گراش پرسید و او پاسخ داد: «قطعا هماهنگی و صحبت با نامزدهای دیگر خواهم داشت و لجبازی در سیاست معنا ندارد. با توجه به حسن نیتی که دور قبل انجام دادم که دقیقه ۹۰ با توجه به تمام هزینه‌هایی که انجام داده بودم به خاطر وحدت شهرم کناره گیری کردم انتظارم دارم بتوانم یک جایی توانمندی‌هایم را ارائه دهم.»

گریشنا از حسین‌زاده در مورد مهمترین رقیب‌اش در انتخابات پرسید و او گفت: «رقیب جدی من قطعا از لار است. از میان نفرات زبده‌تر و معروف‌تر که حضور دارند.»

حسین‌زاده در مورد منابع مالی نامزدی در انتخابات گفت: «هزینه تبلیغات من کاملا شخصی است.»

حسین‌زاده در مورد راه حل خود برای مشکلات اقتصادی کشور گفت: «ما در همین شرایط تحریم می‌توانیم افزایش اشتغال را داشته باشیم، خیلی از مشکلات اقتصادی ما برمی‌گردد به سو مدیریت مدیران ما، که امیدوارم با ارائه راهکارهای مناسب شرایط را بهتر کنیم. سه چالش بزرگ منطقه نداشتن نیروی فنی و متخصص، بها ندادن به نیروی جوان، نخبگان و فرهیختگان و سوم عدم همگرایی بین شیعه و سنی است.»

خروج از نسخه موبایل