هفتبرکه – گریشنا: حوادث شدید رانندگی در جاده لار – جهرم این بار چهار جوان گراشی را قربانی کرد. حوادث این جاده که به «جاده مرگ» معروف شده است در یک سال گذشته حتی به اعتراضهای مردمی برای تسریع دو بانده شدن جاده منجر شد، اما هر ماه خبر حادثه مرگبار دیگری از این جاده شنیده میشود.
چهار جوان سوار بر خودرو لیفان در حال برگشت از شیراز کشتهشدگان این حادثه بودند. محسن سلمانی ۳۱ ساله است. او یک پسر ۴ ساله دارد، محمود عالیانپور ۳۳ ساله و دو پسر پنج و شش ساله دارد. اصغر رشیدی و مسعود شعبازی نیز ۲۴ سال سن دارند و مجرد هستند.
در تماس گریشنا با پایگاه هلال احمر رزک جهرم آنها جزییات این حادثه را این طور شرح دادند:«این حادثه حوالی ساعت ۳۰ دقیقه بامداد جمعه ۸ آذرماه ۱۳۹۸ بعد از تونل منصورآباد اتفاق افتاد. ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه بامداد با پایگاه ما تماس گرفته شد و ما در ساعت ۱:۵ دقیقه به محل حادثه رسیدیم. هر ۴ سرنشین بر اثر تصادف از خودرو به بیرون پرت شده بودند و بر اثر شدت جراحات دردم جان باخته بودند. پیکر آنها با آمبولانس به سردخانهی لار منتقل شد.»
او در رابطه با علت اتفاق میگوید:« این موضوع در حوزه ی تخصصی ما نیست و مربوط به پلیس راهور است اما بر اساس شنیدههای افرادی که در محل حادثه حضور داشتند به نظر میرسید که خودرو لیفان قصد سبقت گرفتن داشته است که در عین سبقت با تریلی به صورت رخ به رخ تصادف میکند.»
سرهنگ حمدالله هوشمندی فرمانده پلیس راه جنوب فارس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اثر برخورد تریلی با سواری لیفان در کیلومتر ۹۳ محور لار-جهرم، بعد از تونل منصورآباد (جویم) چهار سرنشین سواری کشته شدند.
سرهنگ هوشمندی افزود: کارشناسان تجاوز به چپ سواری لیفان را علت این حادثه اعلام کرده اند.
صادق ظرافت که برای پیگیری به محل حادثه رفته بود در مورد این حادثه گفت: «مراسم ترحیم درگذشتگان این حادثه بعد از طی مراحل قانونی عصر شنبه ۹ آذرماه برگزار خواهد شد.»
این جاده در سالهای اخیر از جادههای پرخطر استان فارس بوده است. بهمنماه ۱۳۹۲ نیز ابراهیم اکبری، عزیز هنر و علی عالیپور، سه جوان گراشی، قربانی این جاده شدند. (خبر در گریشنا)
در یک سال گذشته تعداد حوادث رانندگی منجر به مرگ در این جاده افزایش چشمگیری داشته است. به گزارش تسنیم در چهل روز تابستان ۱۳۹۸ تعداد ۱۶ نفر در حوادث رانندگی این جاده جان خود را از دست دادند. این حوادث باعث اعتراضات مردمی در شهر لار شد و خواسته اصلی معترضین تسریع در دو بانده شدن این جاده است. محمدرضا باقریفرد، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در تاریخ ۱۳ تیرماه در گفتوگو با تسنیم علت کندی این پروژه را نبود اعتبارات لازم ذکر کرده بود و تلاش برای کسب اعتبارات بیشتر سخن گفته بود. موضوعی که البته از سوی مردم لارستان مورد قبول واقع نشده است. (خبر در تسنیم)
به گفته باقریفرد براساس آمار روزانه از بندرعباس ۴۵۰ تریلی حامل سوخت و مواد غذایی به سمت استان فارس و مرکز کشور بارگیری میشود یعنی هر ساعتی ۲۰ تریلی بارگیری میشود و در این مسیر تردد میکنند. وی معتقد است برای این مسیر باید فکر اساسی شود. ابتدا باید تردد ناوگان حمل مواد نفتی و سوختی تعیین تکلیف یا کنترل ویژه شود. از آن طرف هم باید توجه ویژه به این پروژه شود.