نماد سایت هفت‌برکه – گریشنا

چطور مشکلات رفتاری کودکان را با بازی درمان کنیم؟

هفت‌برکه – گریشنا: مادران گراشی در کارگاه «بازی‌درمانی مبتنی بر ارتباط والد و کودک» شرکت کردند.

به گزارش هفت‌برکه، انجمن روانشناسی و مشاوره گراش ایده‌پرداز و برگزارکننده‌ی کارگاه CPRT (مخففchild parent relationship therapy  یا همان بازی‌درمانی از طریق ارتباط والد و کودک) بود. این کارگاه با هدف رفع مشکلات رفتاری کودکان، در پنج جلسه و مجموع ده ساعت در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی اداره آموزش پرورش برگزار شد. منیره فروزش، کارشناس ارشد روانشناسی عمومی و از اساتید دانشگاه پیام نور بندر عباس و عضو سازمان نظام روانشناسی، مدرس این دوره‌ی پنج‌روزه بود.

کارگاه cprt از سری کارگاه‌های آموزشی انجمن روانشناسی و مشاوره شهرستان گراش محسوب می‌شود. عطیه متین، از اعضای هیات مدیره انجمن، درباره برگزاری این نوع کارگاه‌ها از طرف انجمن گفت: «این نوع کارگاه‌ها با هدف مشارکت عموم و آشنایی و استفاده هر چه بیشتر آنان از فرآیند مشاوره و روانشناسی برگزار می‌شود. با توجه به استقبال مخاطبان، سعی می‌کنیم در ادامه نیز کارگاه‌های عمومی بیشتری برگزار کنیم.»

در مورد CPRT در سالیان اخیر تحقیقات زیادی انجام شده است، و تاثیر این شیوه‌ی ارتباطی بین والد و کودک در مقالات متعددی معرفی شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای نمونه، این سه مقاله را دریافت و مطالعه کنند:

«بررسی اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رابطه والد –کودک (CPRT) بر سبک های فرزندپروری» نوشته فاطمه امیر و دیگران (اینجا).

«آموزش بازی‌درمانی مبتنی بر رابطه والد کودک (مطابق الگوی لندرث) به مادران و اثربخشی آن در کاهش هیجانات منفی تحصیلی فرزندان دانش آموز» نوشته مریم دبیر و دیگران (اینجا).

«تاثیر آموزش بازی درمانی مبتنی بر رابطه والد- کودک (CPRT مطابق با الگوی لندرث به مادران بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان» نوشته سعیده‌سادات مصطفوی و دیگران (اینجا).

خروج از نسخه موبایل